مصرف بیشتر دارو‌های ضدافسردگی ایرانیان نسبت به مردم اروپا صحت ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی‌اکبر حق‌دوست اظهار کرد: امروزه مصرف دارو‌های ضدافسردگی و استرس در کل دنیا روند رو به افزایش داشته است و متاسفانه به اشتباه این مطلب در فضای مجازی منتشر شده است که مردم ایران بیشتر از اروپایی‌ها داروی ضدافسردگی مصرف می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی ادامه داد: امروزه مصرف دارو‌های ضد اضطراب و افسردگی بر اساس آمار در ایران نیز مانند سایر کشور‌های دنیا روند افزایشی دارد، اما این بدین معنا نیست که ایرانی‌ها بیشتر از مردم دنیا دارو‌های ضدافسردگی مصرف می‌کنند.

وی افزود: در سال گذشته ۱۴ تا ۳۲ درصد از مردم اروپا دارو‌های ضدافسردگی و اضطراب مصرف کرده‌اند و این در حالی است که مردم ایران به دلیل دسترسی کم آن‌ها به دارو‌های ضدافسردگی و جا نیفتادن فرهنگ مصرف این دارو‌ها میزان کمتری دارو نسبت به اروپایی‌ها مصرف می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حق‌دوست در پایان گفت: با اینکه به دلیل شرایط اقتصادی و برخی مسائل دیگر، ممکن است مردم ایران دچار مشکلات روحی باشند، اما نسبت به مردم اروپا از روحیه بهتری برخوردارند و نیاز به استفاده از دارو‌های ضدافسردگی و اضطراب دیده نمی‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.