آغاز طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد هاشمی گفت: همزمان با آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت، طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور،  سعید نمکی وزیر بهداشت، طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران و جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان سازمان بیمه سلامت ایران امروز در محل سالن همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است.

براساس این گزارش، هیئت وزیران در جلسه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند "الف ماده 70"  قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه، آیین‌نامه اجرایی بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع را تصویب کرد.

بر این اساس دولت مکلف است به منظور تحقق سیاست‌های کلی سلامت، تامین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت، توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت و مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه با محوریت وزارت بهداشت، اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین مطابق قانون برنامه، پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع و سایر ضوابط، براساس آیین‌نامه‌ای است که به تصویب دولت می‌رسد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.