نباید هرکس هر موقع خواست با دفترچه بیمه، هزینه‌های اضافی به کشور تحمیل کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود پزشکیان درهمایش هفته بیمه سلامت که در تبریز برگزار شد، افزود: وظیفه اصلی بیمه‌ها، خدمت به افراد نیازمند و حاشیه نشین است. بیمه مهم‌ترین، اساسی‌ترین و اجتماعی‌ترین راه برای خدمت به مردم است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید سیستم درمان در مسیری پیش برود که خدمات از قبل مشخص شده و جهت دار باشند، نه این‌که هر شخص هر موقع خواست با در دست داشتن دفترچه، هزینه‌های اضافی به بدنه سلامت تحمیل کند، به عبارت دیگر باید خدمات رسانی در حوزه درمان هدفمند باشد.

وی افزود: سیستم سلامت باید به گونه‌ای عمل کند که عدالت به طور کامل اجرا شود. در ابتدا باید سعی کنیم کسی بیمار نشود و سپس در صورت ابتلا به بیماری، هنگامی که فرد وارد سیستم درمان می‌شود، شالوده زندگی او از هم پاشیده نشود.
 
پرشکیان گفت: هدف پزشکان، پرستاران و در کل تمام کادر درمانی باید درمان درد مردم و به خصوص اقشار نیازمند و آسیب پذیر باشد. زیرا افراد دارای مقام و ثروت در صورت ابتلا به بیماری به راحتی می‌توانند مشکل خود را حل کنند. وظیفه اصلی، خدمت به کسی است که توان مالی ندارد.
 
به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: تصویب طرح بیمه روستایی و پزشکی خانواده یکی از اقدامات مهم در مجلس است. باید حق بیمه بر اساس حقوق افراد محاسبه شود تا افراد کم درآمد کمترین فشار را متحمل شوند و افراد دارای درآمد بالا بیشترین حق بیمه را پرداخت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.