۸۰ درصد از بیماری‌های نقص ایمنی در دنیا و ایران ناشناخته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نیما رضایی اظهار کرد: هنگامی که سیستم دفاعی بدن دچار مشکل و نقصی می‌شود بیماری نقص ایمنی در افراد بروز پیدا می‌کند که عارضه نقص دفاعی اولیه ژنتیکی و امروزه بیش از ۴۰۰ نوع بیماری ژنتیکی در جهان شناخته شده است.

وی افزود: اگر سیستم دفاعی بدن بیش از حد فعالیت داشته باشد بیماری ازدیاد حساسیت در افراد ایجاد می‌شود که با تشخیص و درمان به موقع بیماری نقص ایمنی افراد برطرف می‌شود، هنگامی که سیستم دفاعی بدن کیفیتش کاهش پیدا می‌کند افراد، مستعد عفونت‌های مزمن مانند انواع سرطان‌ها می‌شوند که در هنگام شیوع عارضه نقص ایمنی ثانویه، عفونت‌های دیگری در افراد بروز پیدا می‌کند.

استاد ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو انجمن ایمونولوژی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۴ بیماری عفونت گوش و مشکلات سینوزیت مزمن در افراد بروز پیدا می‌کند و متأسفانه در ایران و دنیا بیش از ۸۰ درصد از بیماری‌های نقص اولیه شناخته نمی‌شود و با توجه به ازدواج‌های فامیلی، عارضه نقص ایمنی که جنبه وراثتی و ژنتیکی دارد بیشتر بروز پیدا می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رضایی در پایان گفت: در حال حاضر آمار دقیقی در زمینه میزان فوت افراد ناشی از بیماری‌های نقص ایمنی وجود ندارد، اما متأسفانه ازدواج‌های فامیلی تأثیر منفی زیادی در پیدایش این عارضه دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.