نتیجه بررسی تخلفات دانشجویان علوم پزشکی در مجلس
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی نوبخت حقیقی درباره نتایج جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: گزارش‌هایی درباره تخلفات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد و مواردی مانند مسئله انتقال دانشجویان علوم پزشکی خارج از کشور به داخل و سهمیه اعضای هیأت علمی به ما اعلام شده بود که در این جلسه تمام این موارد مورد بحث‌های کارشناسی قرار گرفت، آنچه مسلم است ما این موارد را از لحاظ قانونی بررسی کردیم به دلیل اینکه برای نمایندگان مجلس فصل‌الخطاب قانون است.

وی با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: موضوع نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است که بعدها این شورا در این زمینه اختیاراتی به وزیر بهداشت، وزیر علوم و رئیس دانشگاه آزاد داده و در این زمینه آیین‌نامه‌ای نوشته شده است که براساس آن اگر دانشجویان توانستند 92.5درصد از حدنصاب نمرات لازم را کسب کنند قادر به تغییر رشته هستند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در زمینه نقل و انتقال دانشجویان خارج از کشور به داخل اختلافاتی پیش آمده بود که آیا این افراد واقعاً دانشجو هستند یا خیر که نهادهای نظارتی به دقت این موضوع را بررسی کردند و برخی از تخلفات برای ما محرز شد.

نوبخت حقیقی گفت: به طور کلی موارد مطرح شده در این جلسه دسته‌بندی شد و آنچه خلاف قانون انجام شده به دست دستگاه قضا سپرده می‌شود. قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند گذشته اجرا خواهد شد اما روی نحوه اجرای آن بین مسئولان دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت اختلافاتی وجود دارد که امیدواریم بتوانند در این زمینه به یک جمع‌بندی کلی برسند، کمیسیون بهداشت و درمان در این جلسه پیشنهاد کارگروهی متشکل از وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، سازمان سنجش و برخی از اعضای کمیسیون بهداشت و آموزش را ارائه کرد.

به گزارش فارس وی در پایان اضافه کرد: ما به وزیر بهداشت پیشنهاد دادیم مانند قرارگاهی که در سازمان غذا و دارو برای رسیدگی به تخلفات تشکیل شده این کار گروه نیز در زمینه دانشجویی تشکیل شود تا از این طریق بتوانیم تخلفات را رسیدگی کرده و شفافیت بیشتری ایجاد کنیم تا حق مردم رعایت شود. همچنین در صورت بروز تخلف متخلفان بلافاصله به مراجع قضایی معرفی شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.