مسئله تعارضات بین رشته‌ای وقت وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی را گرفته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جواد مولایی با اشاره به موضوع تعارضات بین رشته‌ای، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت با آن درگیر است، موضوع تعیین وظایف و تکالیف رشته‌های مختلف پزشکی و تخصص‌های گوناگون است زیرا امروزه تعارضات بین رشته‌ای ایجاد شده و همین مسئله وقت وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی را گرفته است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که به عنوان تعارضات بین رشته‌ای می‌تواند مطرح باشد، بحث انجام لیزر به وسیله متخصصان پوست یا پزشکان عمومی است که نظام پزشکی و وزارت بهداشت جلسات متعددی را با صاحب نظران و انجمن‌های علمی با هدف رفع تعارضات برگزار کرده است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: موضوع تعارضات بین رشته‌ای و مشکلات صنفی باید با مذاکره برطرف شود و همین مسئله باعث گرفتن وقت دستگاه‌های ذی‌ربط می‌شود، امروزه کمیته‌ای به نام تعیین حدود صلاحیت‌های حرفه‌ای تشکیل شده است تا تکالیف و حدود وظایف کاری پزشکان در حوزه‌های مختلف مشخص شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مولایی در پایان گفت: صلاحیت‌های حرفه‌ای در راستای رفع تعارضات و مشخص شدن حدود وظایف جامعه پزشکی است و انجام کارها مشخص شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.