تعرفه خدمات درمانی باید متعادل و منطقی باشد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اکبر رنجبر زاده در واکنش به خبری مبنی بر اینکه افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی منجر به "ورشکستگی کامل بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی" می‌شود، گفت: بنده معتقدم تعرفه‌های خدمات درمانی باید متناسب با شرایط کشور باشد. واقعی نبودن تعرفه به هیچ عنوان به نفع مردم نیست بنابراین  هدف‌گذاری در تعیین تعرفه‌ها باید رضایت جامعه تحت پوشش را به همراه داشته باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: کاهش تعرفه خدمات درمانی، پرداخت ازجیب مردم را افزایش می‌دهد و آنها را دچار ضرر و زیان می‌کند، افزایش غیرمعقول تعرفه‌ها ظلمی در حق صندوق‌ها و بیمه‌ها است، بنابراین میزان تعرفه‌های خدمات درمانی باید متعادل و مطابق با شرایط و مسائل کشور باشد.

وی افزود: ارائه دهندگان خدمات، اعم از پزشکان و  پرستاران نباید در تعرفه‌گذاری نادیده گرفته شوند، برای متعادل کردن تعرفه‌های خدمات درمانی باید تمامی مسائل تورمی، مشکلات جامعه و مشکلات مراکز درمانی خصوصی و دولتی در تصمیم‌گیری لحاظ شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت رنجبرزاده در پایان گفت: افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی معمولا در ابتدای سال دیده می‌شود، تعرفه‌های درمانی، سالی یک بار افزایش پیدا می‌کند، از طرفی در حال حاضر نیز هیچ ضرورتی برای افزایش تعرفه وجود ندارد چرا که نه به مصلحت بوده و نه کار درستی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.