پزشکان نباید به دنبال درآمد از دستگاه سونوگرافی باشند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جلال جلال شکوهی  در مراسم بزرگداشت روز جهانی رادیولوژی در هتل ارم افزود: چندی پیش جمعی از رادیولوژیست ها نسبت به تعرفه ها اعتراض داشتند که با مدیریت وزارت بهداشت و انجمن رادیولوژی این اعتراض خیابانی نشد.تعرفه رادیولوژی باید واقعی شود و در این رابطه تقویت بیمه ها ضروری است.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: دخالت در رشته رادیولوژی نیز از دیگر اعتراضات رادیولوژیست ها است که تا ٨٠ درصد موارد حل شد، از مردم می خواهیم که خودسرانه " ام ار ای" و سونوگرافی انجام ندهند و بر حسب ضرورت تجویز شود.

وی افزود: پزشکانی که دستگاه سونوگرافی در مطب دارند نباید به دنبال این باشند که از این دستگاه پول درآورند و سلامت بیمار در اولویت باشد، لازم است قوانین خوبی برای رادیولوژیست ها تدوین شود تا حرفه های دیگر در کار آنها دخالت نکنند.

جلال شکوهی گفت: اکنون دو هزار و ٩٠٠ رادیولوژیست داریم که تا سال ١٤٠٠ به رقم چهار هزار نفر می رسد، اساتید به روز شده‌اند و اکنون همکاری نزدیک با هیات بورد رادیولوژی داریم.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران در حاشیه برگزاری همایش روز جهانی رادیولوژی "جشن اشعه ایکس" با اشاره به فعالیت ٢٩٠٠ رادیولوژیست ثبت نام شده در انجمن رادیولوژی ایران افزود: پیش بینی می‌کنیم تا سال١٤٠٠ چهار هزار رادیولوژیست در کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت ٢٤ انجمن استانی رادیولوژی تحت نظر انجمن مرکزی گفت: اعتراض به تعرفه‌ها، دخالت رشته‌های دیگر پزشکی در رادیولوژی و برخی مشکلات رفاهی از جمله گلایه‌های این قشر بود که با همکاری وزارت بهداشت تا حدودی این مشکلات حل شده است.

جلال شکوهی درباره به روز شدن دانش متخصصان رادیولوژی در کشور تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی، همایش‌ها و ایجاد فرصت‌های آموزشی در خارج از کشور سبب شده تا متخصصان این رشته همگام با علم روز رادیولوژی حرکت کنند به گونه‌ای که توان متخصصان ایرانی رادیولوژی رتبه اول منطقه را دارد.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: با توجه به اینکه ١٢٤ سال پیش در چنین روزی اشعه ایکس کشف شد امروز روز جهانی رادیولوژی نام گرفته و محور جهانی تصویربرداری در صدمات ورزشی برجسته شده است، در ایران نیز بهمراه گرامیداشت این روز اموزش درباره غربالگری جنین در سه ماهه اول و رادیولوژی عضلات و مفاصل را داریم.

وی در پایان درباره مضرات رادیولوژی نیز افزود: اشعه ایکس در رادیولوژی و سی تی اسکن ضرر دارد، اما سونوگرافی و ام آر ای، چون با امواج تصویربرداری می شود ضرری ندارد، اما باز باید تاکید کرد که مردم نباید خودشان به دنبال تصویربرداری باشند و حتما باید با توصیه پزشکان باشد، از ۱۰ نفر رادیولوژیست جانباز دوران دفاع مقدس تقدیر شد. ایرنا - مهر

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.