علت‌ اصلی تفاوت قیمت روی جعبه دارو و عرضه آن
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کیانوش جهانپور گفت: مردم برای اطلاع از آخرین قیمت مصوب دارو می‌‌توانند به سامانه تی‌تک مراجعه کنند یا از طریق ارسال پیامک و اپلیکیشن تلفن همراه از قیمت دارو، از تاریخ تولید و شرکت تولیدکننده آن مطلع شوند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: شرکت‌های داروسازی جعبه‌‌های اقلام دارویی خود را به صورت کلی و در مقیاس زیاد تهیه می‌کنند و این طور نیست که برای هر دارو و دوره خاص جعبه مورد نظر آن تهیه شود، اگر قیمت دارو بر روی جعبه با قیمت عرضه شده متفاوت است احتمالاً به این دلیل است که جعبه در سال‌های گذشته تولید و دارو به تازگی تهیه شده است؛ به همین دلیل قیمت آن تفاوت دارد.

وی افزود: در برخی موارد قیمت مصوب دارو تغییر پیدا می‌کند؛ به همین دلیل ممکن است قیمت عرضه شده دارو با قیمت مندرج روی آن متفاوت باشد، در حال حاضر ملاک اصلی قیمت مصوب دارو است که این قیمت در سامانه تی‌تک به همراه شرکت تولیدکننده همچنین در سایت سازمان غذا و دارو آورده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان جهانپور در پایان گفت: مردم می‌توانند هرگونه تخلف در عرضه دارو، سریعاً آن را از سامانه ۱۹۷ و از طریق سایت سازمان غذا و دارو به اطلاع ما برسانند و ما در سریعترین زمان موضوعات شکایت را پیگیری می‌کنیم تا هیچ حقی از مردم ضایع نشود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.