کودکان باید در سنین ۷ تا ۸ سالگی توسط متخصص ارتودنسی ویزیت شوند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد بهناز با عنوان این مطلب که ارتودنسی فقط برای سنین بالا نیست، گفت: بخش مهم درمان ارتودنسی، اصلاح ساختاری صورت کودکان است. زیرا، بچه هایی که فک آنها زیاد یا کم رشد کرده است، می بایست در سنین ۷ تا ۸ سالگی، توسط متخصص ارتودنسی ویزیت شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بعضا کودکان با مشکلات فکی مواجه هستند که والدین از آنها آگاه نیستند و بهتر است که بچه ها در سنین ۷ تا ۸ سالگی، توسط متخصص ارتودنسی یک ویزیت ساده شوند که اگر مشکلی بود، زودتر درمان انجام شود، چون استخوان های فکی کودکان هنوز نرم است، به راحتی می توان فک را فرم داد و از این طریق، مشکلات نامرتب بودن دندان ها تا حدود زیادی حل می شود و حرکت دندان ها را آسان تر می کند.

به گزارش مهر وی در پایان افزود: اگر مشکلات فکی در سن قبل از بلوغ درمان نشود، بعدا نیاز پیدا می کند که جراحی فک انجام شود، مشکلات فکی باعث می شود زیبایی صورت به هم بخورد و حرکت دندان ها نیز مشکل خواهد شد، توصیه ما به والدین این است که کودکان خود را حتما در سنین ۷ تا ۸ سالگی، برای یک ویزیت ساده نزد متخصص ارتودنسی ببرند که اگر مشکلی بود در همان سنین، حل شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.