تا ۲۰ سال آینده سرطان در ایران ۱۱۵ درصد رشد خواهد داشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی در سفر به استان مرکزی در مراسم  نکوداشت و تقدیر از اردشیر قوام زاده، پدر پیوند مغز استخوان ایران و یکی از مفاخر پزشکی کشورمان در دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سالانه ۱۱۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می شوند که سهم مردان ۵۳ درصد و سهم زنان ۴۷ درصد است، میزان شیوع سرطان در کشور کمتر از میانگین جهانی بوده و شیوع سرطان در استان مرکزی نیز کمتر از شیوع کشوری است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: کاربرد تعابیری مانند " سونامی سرطان" در کشور صحیح نبوده و افزایش آمار سرطان در تمام جهان اتفاق می افتد، در ابتلا به سرطان، ۳ عامل مهم نقش دارد، نخست، افزایش سن، دوم، عوامل خطر زندگی ناسالم و سومین عامل نیز عوامل محیطی نظیر آلودگی هوا، است. عوامل موثر بر سرطان سبب می‌شوند تا ۲۰ سال آینده سرطان در ایران ۱۱۵ درصد رشد داشته باشد.

وی افزود: بیماری سرطان در کل دنیا، بیماری پرهزینه است و سالانه 2 درصد از درآمد ناخالص ملی جهان صرف درمان بیماری سرطان می شود. در کشور ما  به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم، ۱۰ هزار میلیارد تومان صرف سرطان می‌ شود که ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن به‌ صورت مستقیم و نقد هزینه شده و ۵۰ درصد آن، برای تامین داروهای شیمی درمانی هزینه می شود، این درحالی است که بنا بر توصیه سازمان جهانی بهداشت، از مجموع هزینه‌ های مستقیم و نقدی بیماری سرطان، ۵۰ درصد برای جراحی، ۴۰ درصد برای رادیوتراپی و ۱۰ درصد برای شیمی درمانی باید هزینه ‌شود.

به گزارش ایلنا حریرچی در پایان با اشاره به سوابق درخشان و خدمات ارزشمند اردشیر قوام زاده خاطرنشان کرد: پروفسور قوام زاده علاوه بر اینکه بنیانگذار پیوند مغز استخوان در کشور هستند، در درمان سرطان با بهره گیری از روش های ارزان قیمت و تجویز داروهایی مطابق با توان مالی مراجعین گام های موثر و امید بخشی را برای بیماران برداشته اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.