فوت ۳۸ نفر به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن از ابتدای پاییز
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مجتبی خالدی با اشاره به آمار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن اظهار کرد: با شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی خطر بروز مسمومیت با گاز مونوکسید کربن بیشتر از دیگر ایام سال بروز پیدا می‌کند و متاسفانه برخی از هموطنان به دلیل رعایت نکردن توصیه‌ها و نکات مراقبتی دچار مسمومیت می‌شوند.
 
سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: از ابتدای فصل پاییز تا به امروز تعداد ۶۶۹ نفر در سراسر کشور به دلیل گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شده‌اند، همچنین تعداد ۴۸۲ نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به مراکز درمانی اعزام شده‌اند و ۱۴۹ نفر به وسیله پرسنل فوریت‌های پزشکی در همان محل درمان شده‌اند.
 
وی افزود: به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن از ابتدای فصل پاییز تا به امروز متاسفانه ۳۸ نفر فوت کرده‌اند و بیشترین مسمومیت در استان‌های تهران با ۱۰۵ نفر، خراسان رضوی با ۸۷ نفر و آذربایجان شرقی با ۵۹ نفر است. استان‌های فارس با ۶ فوتی، مازندران با ۵ فوتی و استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان شمالی هر یک با ۴ فوتی به ترتیب بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را داشته‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان خالدی در پایان گفت: در فصول سرد سال قبل از استفاده از وسایل گرمایشی جهت پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن بهتر است بخاری و وسایل گرمایشی به وسیله افراد فنی مورد بازدید قرار بگیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.