در این شرایط بحرانی، برگزاری مجمع عمومی هلال احمر به صلاح نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین صوفی در پاسخ به این پرسش که "با توجه به اینکه جلسه شورای عالی هلال‌احمر تشکیل نشده است و زمان برگزاری مجمع عمومی را این شورا برگزار می‌کند، برگزاری مجمع عمومی هلال احمر بدون هماهنگی شورای عالی هلال‌احمر  قانونی است؟" اظهار داشت: بنده یک روز بعد از اینکه متوجه شدم دعوتنامه‌ها به استان‌ها ارسال شده که نامه‌ای به دبیرکل نوشته و چند دلیل آ‌وردم که تشکیل جلسه مجمع به این شکل قانونی نیست؛ از جمله عدم زمان و مکان آن در شورای عالی با عجله و در کمتر از ۱۰ روز اطلاع رسانی شده و موارد دیگر و خواستار تعویق زمان آن شدم.

بازرس و عضو شورای عالی هلال‌احمر ادامه داد: اکثریت اعضای منتخب شورای عالی هلال‌احمر و نیز نوبخت، اعلام کرده‌ایم که تداوم مدیریت پیوندی در جمعیت به صلاح نیست و این موسسه غیردولتی عام المنفعه، نیاز به مدیریتی با صلاحیت و کفایت و سلامت در  شأن این نهاد بین المللی می‌خواهد تا جمعیت سامان یافته و از این وضعیت خارج شود، بنده و سایر اعضای منتخب شورا، هیچ کدام  مشکل شخصی با علی‌ اصغر پیوندی نداریم و دغدغه ما جمعیت هلال احمر است .

وی افزود: بنده در جایگاه بازرسی و سایر اعضای شورا به دلیل تدوام وضعیت موجود اعلام کردیم؛ چون آثاری از نظر مدیریتی و جریانات مالی و غیره از اصلاح نمی‌بینیم. فقط در جلسه شورا  با مسئولیت دبیرکل حاضر خواهیم شد تا امورات جمعیت معطل نشود، از ریاست جمهور نیز درخواست کردیم اجازه دهد دو نفر حائز صلاحیت لازم را به وی معرفی کنیم تا سکاندار این موسسه مردمی بین‌المللی باشد و منتظر پاسخ رئیس جمهور هستیم.

صوفی در خصوص اینکه پرونده تخلفات علی‌اصغر پیوندی در چه مرحله‌ای قرار دارد و آیا اعداد اعلام شده همین مقدار است؟ گفت: این قضیه تخلفات مربوط به مدیریت سابق وی در دانشگاه شهید بهشتی است؛ در باره هلال احمر موضوعات دیگری است که باید در مراجع ذیصلاح رسیدگی و در صورت وقوع  و اثبات اعلام شود.

بازرس و عضو شورای عالی هلال‌احمر در خصوص دلیل مخالفت با تشکیل جلسه  مجمع تصریح کرد: ما امانتدار جمعیت هستیم و وظیفه حراست از آن را داریم و در این شرایط بحرانی و با این اضطرار این جلسه به صلاح جمعیت نیست.

به گزارش فارس وی در پایان در خصوص اینکه آیا مشخص نیست جلسه شورای عالی هلال‌احمر چه زمانی برگزار می‌شود؟ بیان داشت: ما سعی می‌کنیم در کوتاه مدت خودمان درخواست کنیم تا این جلسه در دفتر دبیرکل و با مدیریت وی و بدون حضور علی‌اصغر پیوندی تشکیل شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.