اهمیت فسادستیزی و تشکیل کمیته نظارت بر حوزه آموزش پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، باقر لاریجانی طی نامه ای از بهروز بنیادی نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی، ایروان مسعودی اصل قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، کریم  همتی معاون حقوقی و امور مجلس  وزارت بهداشت، محمد توکلی مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت بهداشت، امیر احمد اخوان مشاور اجرايي معاونت آموزشي و سرپرست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، سید محمد سعید نوربخش سرپرست بازرسی امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور و حمید اکبری مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت دعوت نمود تا به عنوان عضو این کمیته با حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت  همکاری نمایند.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر بهروز بنیادی نماینده محترم مردم شریف کاشمر در مجلس شورای اسلامی

جناب آقای دکتر ایروان مسعودی اصل قائم مقام محترم مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

جناب آقای دکتر کریم  همتی معاون محترم حقوقی و امور مجلس

جناب آقای دکتر محمد توکلی مشاور محترم وزیر و رئیس مرکز حراست

جناب آقاي دكتر امیر احمد اخوان  مشاور محترم اجرايي معاونت آموزشي و سرپرست مرکز خدمات آموزشی

جناب آقای دکتر سید محمد سعید نوربخش سرپرست محترم بازرسی امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور

جناب آقای دکتر  حمید اکبری مشاور محترم معاون آموزشی

نظام آموزش عالی سلامت در طول دهه های پس از انقلاب اسلامی شاهد رشد شگرف کمی و کیفی در ابعاد مختلف بوده است که خروجی این نظام، خودکفایی کشور در عرصه تأمین منابع انسانی حوزه سلامت و اعتلای جایگاه کشور در حیطه آموزش پزشکی در منطقه و جهان است. مسلماً این دستاوردهای بزرگ حاصل زحمات بی شائبه مدیران پاکدست، اساتید بزرگ و خانواده منسجم دانشگاههای علوم پزشکی کشور می باشد.

اکنون در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکیدات مقام معظم رهبری ضروری است تا نظام آموزش عالی سلامت کشور نیز همسو با سایر نهادها و دستگاهها در جهت اعتلای کیفی، ارتقای عدالت اجتماعی، فسادستیزی، جوان گرایی و حاکمیت دانش گام برداشته و جهت گیریهای کلی خود را بر این مبنا بازمهندسی نماید. از سوی دیگر روند مطالبه گری به حق جامعه در زمینه شفافیت و پاسخگویی دستگاههای اجرایی نسبت به عملکردها که امروزه به شکل برجسته ای در کشور در حال پیگیری است، می طلبد تا کلیه حوزه ها، برنامه ها و اقدامات جدی در این خصوص تدارک دیده تا موجبات ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی بیش از پیش فراهم گردد.

بر این اساس و با توجه به تاکید وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر ارتقای پاسخگویی اجتماعی در آموزش علوم پزشکی و نظر به تجارب و تعهد حضرتعالی، بدین وسیله از جنابعالی دعوت می شود به عنوان عضو کمیته نظارت بر فرآیندها و رسیدگی به مطالبات اجتماعی حوزه آموزش پزشکی در جلسات این کمیته شرکت فرموده و این معاونت را در مسیر خطیر پاسخگویی اجتماعی یاری نمایید.

امید است با تعامل سازنده با سایر اعضا و همچنین همکاری کلیه مدیران حوزه آموزش و مدیران دانشگاهی، در انجام وظایف محوله و اعتلای سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی جامعه موفق باشید.

دکتر باقر لاریجانی
معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی
وب‌دا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.