امسال پرونده سلامت ۸۰ میلیون جمعیت به سرانجام خواهد رسید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی در مراسم افتتاح فاز دوم بیمارستان فاطمه الزهرا(س) با تاکید براینکه دستاوردهای بزرگی در نظام سلامت رخ داده است، از پوشش بیمه ۹ میلیون جمعیت فاقد بیمه خبر داد و تصریح کرد: امسال پرونده سلامت ۸۰ میلیون جمعیت به سرانجام خواهد رسید.

وزیر بهداشت ادامه داد: پیش از انقلاب پوشش واکسیناسیون در کشور ۲۵درصد ‌و آمار  مرگ و میر زنان باردار و نوزادان بالا بود، امروز پس از انقلاب، پوشش واکسیناسیون به ۱۰۰ درصد ‌و تعداد خانه های بهداشت نیز به ۱۹ هزار واحد رسیده ‌و گام‌های تاثیر گذاری در حوزه سلامت برداشته شده است.

وی با اشاره به ریشه کنی فلج اطفال در کشور افزود: طی ماههای گذشته گواهی حذف سرخک در کشور نیز صادر شد،با وجود مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبار تکمیل پروژه های مناطق محروم و مرزی در اولویت قرار دارد، امنیت پایدار با ایجاد زیرساخت مناسب برای مرزنشینان فراهم می شود.

نمکی با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید بر نظام سلامت خاطر نشان کرد: تلاش برای کاهش هزینه پرداخت تدسط بیمار، بهبود زیرساخت‌ها در مناطق کم برخوردار، اعزام‌پزشک به این مناطق و رسیدگی مشکلات درمانی به بیماران صب العلاج از اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و سلامت است.

به گزارش ایسنا وزیر بهداشت در پایان با تاکید بر توجه و حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف گفت: امید است مراکز جامع سلامت میاندوآب امسال به اتمام برسد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.