معنویت پایه سلامت جسمانی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا جلالی در این همایش اظهار کرد:  با وجود بی‌توجهی‌هایی که تاکنون به مقوله "سلامت معنوی اسلامی" شده است، دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله(عج) با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی کشور، ابتکار عمل در این زمینه را به دست گرفته تا اقداماتی جدی در حوزه ارتقا سلامت معنوی در جامعه انجام پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) با اشاره به نقش منابع دینی در ارتقا سلامت معنوی گفت: اگر رابطه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های علوم پزشکی بیش از پیش تقویت شود می‌توانیم منابع بسیار خوبی را در زمینه سلامت معنوی اسلامی در کتب درسی بکارگیری کنیم.

وی به برنامه های دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در جهت ارتقا بعد چهارم سلامت یعنی سلامت معنوی اشاره کرد و افزود: ما در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) آموزش توحیدمحور را دنبال می‌کنیم و به دنبال این هستیم پزشکی را به جامعه تحویل دهیم که حکیم باشد.

در ادامه علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور اظهار داشت: در زمینه سلامت معنوی، مقالات کمی در کشور ما تدوین شده بود که اغلب آنها دنباله‌رو سبک مطالعات غربی بود و لکن ما طی ۱۰ سال اخیر جلسات زیادی را برای توجه به موضوع سلامت معنوی در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری به ما گوشزد کردند که درزمینه پژوهش درباره موضوع "سلامت معنوی" آثار غربی‌ها را بخوانید اما به آن‌ها تکیه نکنید، اظهار کرد: ایشان تاکید ویژه‌ای داشتند که درباره موضوع سلامت معنوی با راهنمایی "روحانیت" کار خود را به پیش ببرید.

به گزارش فارس رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور در پایان اضافه کرد: معنویت زیربنای اخلاقیات و اعتقادات و‌ پایه سلامت جسم ماست، موضوع سلامت معنوی‌ نباید صرفا در دروس تئوری خلاصه شود بلکه باید در تمام شئون وجود داشته باشد و به صورت ملکه ذهن دربیاید.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.