داروهای بیماران دیابتی جزو پرهزینه‌ترین داروها برای سازمان بیمه سلامت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نوشین جزایری گفت: داروهای بیماران دیابتی جزو پرهزینه ترین داروها برای سازمان بیمه سلامت محسوب می شود، درسال 97 بیش از 200 هزار بیمه شده انسولین قلمی دریافت کرده اند که بابت آن 235 میلیارد تومان از سوی سازمان هزینه شده است.

رییس گروه دارو دفترخدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: بیماری دیابت جزو گروه بیماری های غدد و متابولیسم محسوب می شود و ازشیوع بالایی برخوردار است، 8 داروی خوراکی ضد دیابت تحت پوشش بیمه سلامت قراردارد که درسال 97 بیش از 37 میلیارد تومان بابت آن هزینه شده است.

وی افزود: علاوه بر داروهای خوراکی، داروهای تزریقی بیماران دیابتی شامل قلم و ویال های انسولین و داروی لیراگلوتاید نیز تحت پوشش قراردارد. این داروها جزو پرهزینه ترین داروهای سازمان درطی سنوات اخیر محسوب شده و اکثر قلم های تزریقی با فرانشیز 10 درصد به بیمه شدگان ارایه می شود.

جزایری گفت: ارایه قلم های انسولین و لیراگلوتاید براساس شروط و ضوابط بیمه ای از طریق تشکیل پرونده درسامانه تایید دارو امکان پذیراست و هزینه این داروها از طریق این سامانه کنترل می شود. بیماران دیابتی پس از تشکیل پرونده اولیه درمراجعات بعدی به داروخانه های طرف قرارداد، بدون نیاز به مراجعه به واحدهای تایید نسخ امکان دریافت دارو را خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان بیمه سلامت رییس گروه دارو دفترخدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت در پایان اضافه کرد: براساس قوانین بالادستی افزایش تعهدات من جمله تعهدات دارویی مشروط به تامین بارمالی است و داروهای دیابت نیز از این قاعده مستثنی نیستند، علاوه برداروها و خدمات اختصاصی مبتلایان به دیابت، سالانه بخش قابل توجهی از هزینه های سازمان صرف خدمات درمان عوارض ثانویه ناشی از بیماری دیابت از جمله همودیالیز و درمان های جراحی و بستری می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.