هرسال بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه بیماران دیالیزی  می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حنان حاج محمودی گفت: امروزه با شیوع به نسبت بالای بیماری دیابت در کشور، اقدامات پیشگیرانه از جمله اصلاح شیوه زندگی، بیش از پیش ضرورت دارد و پیشگیری از دیابت باید از سطح یک شروع شود که به نحوی با آموزش بیمار از سوی پزشک و فرهنگ سازی درزمینه سبک زندگی مناسب از جمله تغذیه، ورزش وموارد دیگر می توان این بیماری را درکشور کاهش داد.

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت افزود: بیشترین تعداد بیمه شدگان مصرف کننده انسولین ابتدا درتهران و سپس درخراسان رضوی و اصفهان قراردارند، درمجموع 12 درصد از هزینه های دارویی سازمان صرف درمان بیماران دیابتی می شود، درحال حاضر تنها بیماران دیابتی مصرف کننده انسولین درسازمان نشان دارشده اند، لذا شناسایی و نشان دار کردن تمامی بیماران دیابتی و پیگیری وضعیت کفایت درمان این بیماران به منظور پیشگیری از بیماری های قلبی و کلیوی دردستورکار قرار دارد.

وی افزود: هرسال بیش از 600 میلیارد تومان هزینه بیماران دیالیزی سازمان می شود، که بخش عمده ای از آنها ناشی از عوارض درمان کنترل نشده دیابت است.

حاج‌محمودی گفت: سازمان درهرماه به طور متوسط مبلغ 100 هزار تومان برای درمان دیابت های وابسته به انسولین به ازای هربیمه شده هزینه می کند، همچنین درهرماه به طور متوسط هزینه هر بیمار دیالیزی ۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان می شود که انتظار می رود با درمان دارویی فوق از هزینه های دیالیز پیشگیری شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان بیمه سلامت مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت در پایان اضافه کرد: درخصوص خدمات آزمایشگاهی چهارکد تشخیصی اختصاصی دیابت درفهرست تعهدات موجود است که این چهارکد درمجموع سالانه بالغ بر21 میلیارد تومان هزینه دربرداشته که این میزان 6 درصد از مجموع هزینه های آزمایشگاهی سازمان را شامل می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.