با فعالیت "سامانه پیوند" میزان تخلفات در حوزه پیوند عضو به حداقل می‌رسد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی شادنوش، با عنوان این مطلب که اهدای عضو از فرد زنده در ایران فقط برای پیوند کلیه است، به وجود ۴۰ تا ۵۰ هزار بیمار دیالیزی در کشور اشاره کرد و گفت: هر بیمار دیالیزی سه نوبت در هفته و هر نوبت ۴ ساعت به دیالیز احتیاج دارد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به وجود ۸۶۰۰ بیمار نیازمند پیوند کلیه در لیست انتظار گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از پیوندها در کشور از افراد مرگ مغزی و ۴۰ درصد هم از پیوند زنده انجام می شود.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در کشور تاکید کرد و افزود: با فعالیت "سامانه پیوند" در کشور امیدواریم میزان تخلفات در حوزه پیوند عضو، به حداقل برسد، در سامانه پیوند، وضعیت گیرنده و اهدا کننده کلیه مورد بررسی و ارزیابی دقیق وزارت بهداشت قرار دارد و تمامی مراحل پیوند، نظارت می شود.

به گزارش مهر شادنوش در پایان راه اندازی سامانه پیوند را در راستای مقابله با بازار سیاه پیوند عضو در کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم با راه اندازی این سامانه، بتوان نظارت دقیق تری بر روند پیوند کلیه در کشور صورت داد و از بروز تخلفات احتمالی، جلوگیری کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.