حتی یک بشکه نفت را هم نمی‌توانیم برای واردات دارو و غذا صادر کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدباقر نوبخت روز شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه ساخت ۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس، افزود: دشمنان از نظر خود تحریم‌های فلج کننده‌ای را علیه کشورمان اعمال کرده‌اند.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج گفت: بسیج در دوره‌های مختلف توانسته به وظایف خود عمل کرده و از ظرفیت‌هایش برای خدمت به کشور استفاده کرده است، در کنار برنامه‌های رسمی، برخی طرح‌های جهادی را نیز در بخش‌های مختلف مانند مسکن و نیرو در دست اجرا داریم.

وی افزود: باید در بخش‌هایی مانند مسکن به حدی ساخت و ساز انجام شود تا مسکن ارزان در اختیار همه قرار بگیرد، و در این راستا، طرحی با همکاری بنیاد مسکن و کمیته امداد اجرا می‌شود تا مسکن محرومان ساخته شود، طرح جهاد روشنایی نیز با هدف تقویت قدرت اقتصادی خانوارهای نیازمند اجرا می‌شود، برای همه استان ها برنامه‌های اشتغالزایی جداگانه در نظر گرفته شده است.

غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این مراسم گفت: با توجه به تحریم‌ها و فشارهای حداکثری دشمنان اجرایی طرح‌هایی مانند ساخت نیروگاه‌های کوچک مقیاس خورشیدی، اثرات راهبردی در زندگی و اقتصاد کشور دارد، باید با همکاری دستگاه‌های مختلف، جبهه واحدی برای حل مشکلات مختلف تشکیل شود.

وی با اشاره به مشارکت بسیج در اجرای این طرح اضافه کرد: بسیج دارای شبکه گسترده‌ای است که هر جا وارد شده توانسته تحولات بزرگی را ایجاد کند، در قالب این طرح، ۲۰ هزار نیروگاه کوچک ساخته می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید ۱۰۰ مگاوات برق را دارد.

سلیمانی گفت: در این طرح ۱۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و ۶ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی مشارکت دارند، در مراحل بعدی، شمار این نیروگاه‌ها به ۱۰۰ هزار واحد افزایش یافته که در مجموع ۵۰۰ مگاوات برق را تولید خواهند کرد.

به گزارش ایرنا مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد نیز در این مراسم گفت: ساخت این نیروگاه‌ها مزیت‌های متعددی دارد که از جمله آنها افزایش درآمد خانوارها و کمک به ماندگاری آنها در روستاهاست، حتی این طرح می تواند باعث مهاجرت معکوس به روستاها نیز شود، در صورت افزایش تولید برق می‌توان از آنها برای صادرات نیز بهره گرفت.

تفاهمنامه ساخت ۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس امروز (شنبه) بین سازمان برنامه و بودجه، سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.