دستگاه اکمو ناجی بیمارانی است که دچار ایست قلبی و تنفسی می‌شوند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ضرغام حسین احمدی افزود: اکمو به معنای حمایت برون پیکری حیات است و بیمارانی که دچار ایست قلبی و تنفسی می شوند مرگ برای آنها به وقوع می پیوندد، اما می توان با استفاده از دستگاه اکمو، بطور موقت گردش خون و سیستم های ریوی این بیماران را به حالت طبیعی بازگرداند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: اکمو در اقداماتی مانند پیوند قلب و ریه کاربرد بسیار موثری دارد و بیمارستانهای تهران، شیراز و اصفهان و تبریز مجهز به این دستگاه هستند.

وی افزود: بیماران گرفتار ایست قلبی و تنفسی افراد دچار مسمویت ها و آنفلوآنزا نیز در برخی مواقع نیاز به این دستگاه دارند و استفاده از این دستگاه در بیماران دچار ایست قلبی در ۴۰ درصد مواقع سبب بازگشت به زندگی آنها می شود البته این آمار در برخی از کشورها به ۵۰ درصد هم می رسد و ارائه تکنولوژی های نوین و تجربه بشر می تواند در آینده در این راستا بسیار موثر واقع می شود.

به گزارش ایرنا احمدی در پایان گفت: این کنگره از ۱۳ تا ۱۵ آذر ماه در سالن همایش های رازی بررگزار می شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه بیهوشی قلب و اکمو مورد بحث قرار می گیرد، در این کنگره جدیدترین دستاوردها ارائه و انتقال تجریات در این زمینه بسیار اهمیت دارد و در نجات جان بیماران موثر واقع می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.