۷۰۰ تیم پزشکی بیماران مناطق محروم را رایگان ویزیت می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ابراهیم متولیان افزود: همچنین در هفته بسیج ۲ بیمارستان صحرایی در مناطق محروم استان های اردبیل و گلستان ایجاد می شود که تمام امور پزشکی را به نیازمندان خدمات رسانی می کنند.

وی افزود: سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور متشکل از پزشکان و پیراپزشکانی است که فارغ از دیدگاه‌های سیاسی خود، در کنار یکدیگر به خدمت‌رسانی به مردم می‌پردازند، ۷۰۰ تیم پزشکی و متخصص به تناسب موقعیت انواع خدمت رسانی را در ایام و مناسبت های مختلف به نمایش می گذارند و همچنین ماهانه یک بار در مناطق کم‌برخوردار حضور می‌یابند و به ویزیت و درمان مردم آن منطقه می پردازند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: گروه‌های ثابتی برای ویزیت رایگان مردم در مناطق محروم تمام استان‌ها مشغول به فعالیت هستند، این نیروها هر هفته در مناطق مختلف حضور می‌یابند و خدمات پیشگیرانه و درمانی را ارائه می‌کنند.

متولیان تاسیس ۳۰ بیمارستان صحرایی برای ارائه خدمات درمانی در مناطق محروم را یادآور شد و گفت: در مناسبت های مذهبی و ایامی که بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله رخ می دهد، نقش پررنگ و حائز اهمیت بسیجیان جامعه پزشکی کشور مشخص می شود، در زمان‌های بحرانی مانند وقوع بلایای طبیعی هیچ کمبودی از لحاظ اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق آسیب‌دیده وجود ندارد و این امر، نشان‌دهنده عملکرد خوب پزشکان، پیراپزشکان و سایر اعضای بسیج جامعه پزشکی کشور است.

به گزارش ایرنا وی در پایان اربعین گذشته را نزدیک ترین نمونه خدمت رسانی نیروهای بسیج جامعه پزشکی کشور دانست و تصریح کرد: در ایام اربعین ۱۱۰ موکب متشکل از متخصصین رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی به ارائه خدمت در مسیر زائران پرداختند و هیچ کمبودی در این عرصه احساس نشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.