واردات مربا در حال انجام است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدحسین عزیزی در خصوص خروج ارز از کشور برای واردات مربا از فرانسه اظهار داشت: بر اساس قانون واردات محصولاتی که تولید مشابه داخل دارند ممنوع است و سازمان غذا و دارو در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و غذا مجوز واردات به این محصولات را نمی‌دهد.

مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ادامه داد: اما در مواردی شاهد واردات برخی از غذاها مانند مربا یا کنسروها به داخل کشور هستیم که شرط ورود این محصولات این است که ویژگی خاصی داشته باشند و تولید آنها در داخل کشور وجود نداشته باشد.

وی افزود: واردات برخی از مرباها یا کمپوت‌ها مانند آناناس یا برخی از انواع قهوه و کاکائو به دلیل موجود نبودن در داخل کشور در حال انجام است، محصولات وارداتی که دارای برچسب اصالت هستند، یعنی از کانال قانونی وارد کشور شده‌اند و مردم می‌توانند از آنها استفاده کنند.

عزیزی گفت: صرف داشتن برچسب اصالت کالا کافی نیست، به دلیل اینکه در برخی از موارد این گونه کالاها به صورت قاچاق وارد کشور شده و با نصب برچسب‌های جعلی به فروش می رسند.

به گزارش فارس مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در پایان در خصوص نحوه تشخیص کالای قاچاق از کالای اصلی توضیح داد: مردم می‌توانند با خراشیدن برچسب اصالت کالا کد مربوطه را به شماره 20008822 پیامک کنند یا اینکه اصالت کالا را از طریق نرم‌افزار موبایلی TTAC بررسی کنند. پس از ارسال کد به این سامانه‌ها در صورت اصیل بودن کالا، توضیحاتی به خریدار ارائه می‌شود و اصالت کالا مورد تایید قرار می‌گیرد و در صورتی که کالا به صورت قاچاق وارد شده باشد، سامانه پاسخی در این باره به خریدار ارائه نمی‌کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.