۵ هزار مرکز درمانی توسط مجمع خیرین سلامت احداث و تجهیز شده‌ است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید محمد طباطبایی افزود:‌ بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان حجم مشارکت های مردمی خیرین سلامت در طول یک دهه اخیر بوده‌است، ۱۱۰ هزار خیر با مجمع خیرین سلامت کشور برای توسعه مباحث نرم افزاری و سخت افزاری تعامل و همکاری دارند، ۳۰۰ شعبه مجمع خیرین سلامت در سراسر و دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل و فعالیت می‌کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت کشور همچنین اهمیت رسانه‌ها را درتوسعه سلامت عمومی جامعه مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در تبیین موضوع سلامت و پیشگیری برای آحاد مختلف مردم دارد، برای استفاده از ظرفیت رسانه‌های داخلی شورای خبرنگاران خیرین سلامت در سطح کشور تشکیل و راه اندازی شده‌است.

وی تاکید کرد: موضوع مشارکت‌های مردمی یکی از مسائلی بوده که درتمام دنیا درحال توسعه می‌باشد، استفاده از ظرفیت مردم در افزایش سرانه های سلامت و مردمی کردن سلامت از مسائلی بوده که مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری است.

طباطبایی گفت: سوق دادن اعتبارات خیرین سلامت به سوی فعالیت‌های پیشگیری، پژوهشی و تحقیقاتی از رویکردهای مهم مجمع خیرین سلامت می‌باشد، طرح‌های پژوهشی که در حوزه پیشگیری انجام می‌گیرد به نام خیرین سلامت نامگذاری خواهد شد.

معاون مشارکت‌های مردمی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت کشور تصریح کرد: روحانیت در عرصه سلامت و تبلیغ و اطلاع‌رسانی نقش موثری درطول سال‌های گذشته داشته‌اند، جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه درمباحث سخت افزاری و نرم افزاری می‌تواند نقش موثری را درعرصه تبلیغ سلامت برجای بگذارد.اولین همایش تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت چهارشنبه ۶ آذرماه سالجاری در سالن همایش های شهرداری قم برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا وی در پایان اضافه کرد: تمام فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت با هماهنگی کامل با دانشگاه علوم پزشکی انجام و نقاط خلاء و کمبودها در این مسیر تقویت و پوشش داده می‌شود، در برخی از استان های کشور مانند کردستان و شهرهای تابعه تهران وضعیت مراکز درمانی رضایت بخش است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.