بیش از ۴ هزار دانشجوی بسیجی فعال داریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی در نشست گرامیداشت تکریم و تفهیم بسیجیان جامعه پزشکی در هفته بسیج اظهار کرد: هدف از این نشست تکریم و تفهیم از براداران و خواهران بسیجی به صورت خاص است. تکریم از عزیزان ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران که در چندین عرصه اجتماعی، امدادی، خدمت رسانی، پرونده درخشان و کارنامه ارزنده‌ای را به یادگار گذاشته‌اند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران ادامه داد: بخش اصلی این گروه فعالان بسیج را افرادی تشکیل داده اند که در سیل سال گذشته، پیش آهنگانه و جسورانه امداد رسانی و خدمت رسانی کرده اند. این افراد در استان لرستان به ویژه پل‌دختر مشتاقانه و ایثارگرانانه به خدمت شتافتند و کارنامه بسیار زیبا و ستودنی را رقم زدند.
 
وی افزود: در زلزله اخیر و زلزله کرمانشاه بازهم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تبلور بسیج گونه، پیشتاز حرکت‌های بزرگ امدادی بود؛ به طوریکه در روز‌های آغازین، گروه‌های مختلفی در قالب نظم خاص و قابل مطلوبی حضور پیدا کردند و این نشان دهنده عزم بلند بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در عرصه خدمت رسانی است.
 
زالی گفت: امسال برای اولین بار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به طور مستقل یک تیم پزشکی در قالب مواکب اربعین مستقر کرد و با ارائه خدمات در محل، با عالی‌ترین و متعدد‌ترین خدمات بهداشتی و درمانی در اربعین حسینی حضور پیدا کرد و حجم وسیعی از خدمات را در زمینه‌های مختلف دادند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران تصریح کرد: خوشبختانه برادران و خواهران بسیجی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال‌های اخیر کار‌های بسیار بزرگ و ماندگار در این عرصه انجام داده اند که لازم است در فضا‌های فرهنگی و عمومی دانشگاه نهادینه شود و در راستای خدمات امدادی قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: در بخش بسیجیان فعال دانشگاه مفتخریم که بالغ بر ۴ هزار و ۶۰۰ نفر در این مجموعه فعالیت داشته و امروزه به صورت بسیجی فعال در حال خدمات رسانی هستند، در جمع بسیجیان جامعه پزشکی ۴۴۰ عضو هیئت علمی ممتاز فعالند که این تعداد نشان دهنده فرهنگ شهادت و ایثار است.
 
زالی ادامه داد: یکی از مباحث مهم این نشست ارتقا معنوی و افزایش سطح توانمندی معنوی همکاران بوده که بسیج  پیش شرط و برون مایه این فعالیت ها است زیرا بسیج بر پایه مسائل اعتقادی و فرمان‌های اسلامی ایجاد شده است و تمام فعالیت‌های پویا و پر شتاب بر اساس همین اعتقادات است. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یکی دیگر از مباحث این جلسه مشارکت افراد بسیجی در طرح شهید رهنمون است که امروزه در حال رشد است. این طرح برای محرومیت زدایی و زدودن آلام از مردم در مناطق محروم است که نیازمند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستند که طبق این طرح در عالی‌ترین سطح و بالاترین کیفیت مورد درمان قرارمی گیرند، بسیجیان فعال جامعه پزشکی توانسته‌اند با این حرکت، طعم شیرین و حلاوت خدمت را نسبت به محرومین بچشند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: این امدادرسانی‌ها از دیدگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی پنهان نخواهد ماند و حتما مورد عنایت قرار می‌گیرد، مناطقی که تحت پوشش دانشگاه هستند با مشارکت مضاعف برای زدودن فقر طبق طرح شهید رهنمون دنبال می شوند، تمام مسائل اعم از علمی پزشکی، سیاسی، اجتماعی طبق اندیشه ورزی در دانشگاه شکل گرفته و به جلو پیش خواهد رفت و برای حل آن ها از دستورات علمی استفاده می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.