کار بهداشت تعطیل‌بردار نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی در مراسم تکریم و معارفه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزنده دکتر شهنام عرشی معاون سابق بهداشتی دانشگاه در پیشبرد اهداف بهداشتی کشور، دکتر ایاد بهادری منفرد را به‌عنوان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معرفی کرد.

وی ارتقاء حوزه بهداشت را به عنوان یکی از مهم ترین اهداف استراتژیک وزارت بهداشت و دانشگاه مورد توجه قرار داد و از ارائه بالاترین و متنوع ترین سطح خدمات بهداشتی با فاصله ای قابل توجه با سایر دانشگاه های علوم پزشکی درکشور خبر داد.

زالی با اشاره به اینکه جمعیتی حدود ۴۷.۵ درصد استان تهران تحت پوشش خدمات بهداشتی دانشگاه قرار دارند، گفت: طبق آمار ۱۸۰ هزار شاغل در کارگاه های حرفه ای، ۱۵ درصد از شاغلین کارخانجات کل کشور، یک میلیون دانش آموز تحت پوشش خدمات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قرار دارند که این مهم خود گواه اهمیت و پرکاری این حوزه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از فعالیت مستمر هشت شبکه متمرکز بهداشتی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه خبر داد و شکل گیری و راه اندازی سامانه سیب و اجرای موفق طرح بسیج ملی فشار خون را از دیگر فعالیت های حوزه امور بهداشتی دانشگاه ذکر کرد.

وی با اشاره به دشواری های کاری و حرفه ای کارشناسان حوزه بهداشت، خاطرنشان کرد: کار در بخش بهداشت و ارائه خدمات در این حوزه تعطیل پذیر نیست و فعالیت این گروه خدوم در حوزه سلامت تاثیرگذار و با چالش ها و مشکلات متعددی روبرو است.

به گزارش مهر، زالی با اشاره به بارش های سیل آسای نوروز امسال در کشور، اظهار کرد: با تلاش بی وقفه همکاران و کارشناسان بهداشتی در سطح کشور، حتی یک مورد هم اپیدمی بیماری عفونی در مناطق سیل زده مشاهده نشد، این مهم دستاوردی عظیمی در حوزه بهداشت محسوب می شود که خود گواه عظمت وتوانمندی و پیشرفت این حوزه در مقابله با بحران ها است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.