میزان واردات لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور ۷۵ درصد کاهش یافته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالعظیم بهفر در نشست خبری دومین همایش و نمایشگاه محصولات کازمتیک اظهار داشت: این نوع فرآورده‌ها از جمله کالاهای سلامت‌محوری هستند اغلب مردم جامعه از آنها استفاده می‌کنند.

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ادامه داد: برای استفاده از فرآورده‌های سلامت‌محور به بازه زمانی طولانی مدت نیاز است،‌ از آنجا که اقلام آرایشی و بهداشتی جزو این دسته از کالاها هستند باید استانداردهای لازم را کسب کنند تا به سلامت مردم جامعه آسیبی وارد نشود.

وی با اشاره به تشکیل سازمان غذا و دارو در سال 1390 گفت: برای اولین بار با توجه به اهمیت حوزه آرایشی و بهداشتی این اداره در این سازمان با هدف نظارت بر این محصولات تشکیل شد، یکی از اهداف تشکیل این اداره حمایت از تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در داخل کشور بوده است،‌ در زمینه حمایت از کالاهای تولید داخل تلاش کردیم امور غیرحاکمیتی مانند صدور مجوزها را به انجمن‌ها واگذار کنیم. همچنین انجمن تولیدکنندگان آرایشی و بهداشتی قبول کرده است که در این زمینه به سازمان غذا و دارو کمک کند.

بهفر گفت: سازمان غذا و دارو به دنبال تغییر سیستم نظارتی به سمت افزایش دقت و تأیید فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی است،‌ با همکاری تولیدکنندگان فرآیندی آغاز شده تا از ظرفیت‌های خالی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی استفاده شود، طی سال‌های اخیر میزان تولید محصولات آرایشی و بهداشتی افزایش پیدا کرده است،‌ برای 51 فرآورده پروانه ساخت در سال گذشته صادر شد.

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به استفاده از توانمندی و علم جوانان ایرانی برای فعالیت در این صنعت تصریح کرد:‌ در سال 97 شاهد کاهش 75 درصدی پروانه‌های واردات محصولات آرایشی بهداشتی بوده‌ایم همچنین در سال گذشته 101 پروانه بهره‌برداری از کارخانه‌های تولید لوازم آرایشی صادر شده است.

به گزارش فارس وی در پایان اضافه کرد: میزان واردات بر اساس پروانه‌ها در سال 1396، 12680 مورد بوده که این رقم در سال 97، به 3350 مورد کاهش یافته است، میزان صادرات محصولات آرایشی به 180 میلیون دلار می‌رسد، خوشبختانه استانداردهای محصولات ایرانی از استانداردهای اروپا پیروی می‌کنند و از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.