امکان خرید مدارک کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی رشته‌های علوم پزشکی وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمید اکبری در خصوص افزایش غیرقانونی هزینه آزاد کردن مدرک کارشناسی ارشد و دکتری وزارت بهداشت اظهار داشت:‌ در خصوص دانش آموختگان رشته‌های علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی (Ph.D) که از آموزش رایگان بهره مند شده‌‌‌اند، براساس ضوابط و مقررات موجود ملزم به ایفای تعهدات و خدمت در کشور در مناطقی که وزارت بهداشت تعیین می‌کند، هستند. 

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به کمبودی که تاکنون در این زمینه وجود داشت، همه دانش آموختگان باید تعهدات خود را با انجام خدمت در زمینه‌ای که تحصیل کرده و مدرک خود را اخذ کرده اند به انجام می‌رساندند و در غیر این صورت از دریافت مدرک تحصیلی خود و استفاده از مزایای حاصل از این مدرک در داخل و یا خارج از کشور محروم می‌شوند. 

وی افزود: با توجه به تربیت دانش آموختگان زیادی در رشته‌های مختلف طی سال‌های اخیر و رفع کشور و با توجه به اینکه برخی از این دانش آموختگان تصمیم به ادامه تحصیل بلافاصله پس از اتمام مقطع قبلی را داشتند؛ لذا برای برآورده شدن درخواست این دسته از افراد پس از بررسی‌های کارشناسی تصمیم گرفته شد.

یوسفی گفت: این تصمیم در جهت این است که در صورتی‌ که برخی از افراد تمایل به ایفای تعهدات آموزشی رایگان نداشته و قصد دریافت مدرک تحصیلی خود را دارند، در قبال پرداخت هزینه‌های تحصیلی که معمولاً شهریه‌ای است که از دانشجویان شهریه پرداز اخذ می‌شود، بتوانند نسبت به آزاد کردن مدارک خود اقدام کنند. 

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: بدیهی است کماکان افرادی که براساس تعهدی که در قبال استفاده از آموزش رایگان سپرده‌اند نسبت به خدمت در کشور اقدام کنند، پس از اتمام دوره خدمتی می‌توانند مدارک خود را کمافی السابق به صورت رایگان دریافت کنند.

به گزارش فارس وی در پایان در خصوص اعتراض برخی از دانشجویان درباره افزایش ناگهانی این هزینه‌ها خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است امکان خرید مدارک در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در رشته‌های علوم پزشکی تا به حال وجود نداشته و بنابراین هیچگونه افزایشی در هزینه‌های مذکور صورت نگرفته است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.