۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور مواد مخدر استفاده می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد حاجبی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت حفظ و ارتقای سلامت روان مردم جامعه است و طرح‌های خوبی در این خصوص انجام شده است.

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت ادامه داد: اختلالات روحی و روانی در بین مردم کشور مانند سایر کشور‌ها وجود دارد، اما ذکر این مسئله که مردم ایران افرادی عصبی هستند یک تصور نادرستی است، بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور انواع مواد مخدر استعمال می‌کنند و وزارت بهداشت به آمار‌های این ستاد استناد می‌کند.
 
وی افزود: بروز اختلالات روحی و روانی همیشه به عنوان یک ریز فاکتور جهت مصرف مواد مخدر و دخانیات  محسوب می‌شود، اما این بدان معنی نیست که درصد زیادی از مردم دچار اختلالات روحی و روانی بوده و سطح سلامت روان افراد جامعه پایین است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حاجبی در پایان گفت: مسائل اقتصادی و بیکاری باعث شده تا آستانه تحمل مردم در هر جامعه‌ای کاهش پیدا کند و وزارت بهداشت پکیج‌های آموزشی در زمینه حفظ و ارتقای سلامت روان افراد جامعه دارد، امروزه یکی از مشکلات و اختلالات روحی و روانی موضوع افسردگی است و این مسئله می‌تواند به عنوان یک ریز فاکتور مهم در سلامت روان جامعه محسوب می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.