توصیه‌های وزارت بهداشت به مبتلایانِ آنفلوآنزای فصلی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شهرام رفیعی فر با بیان این مطلب گفت: برای پیشگیری از آنفلوآنزا و بیماری های حاد تنفسی باید از روبوسی، دست دادن و در آغوش گرفتن افراد دارای آنفلوآنزا و بیماری حاد تنفسی خودداری کرد.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه یا عطسه به وسیله دستمال یا قسمت بالای آستین و شستشوی صحیح و مکرر دست ها با آب و صابون را در صورت داشتن علایم بیماری ضروری دانست و اضافه کرد: هنگام بیماری باید از دست زدن به چشم ها و بینی، حضور در اماکن عمومی و رها کردن دستمال کاغذی های مصرف شده در محیط خودداری کنیم.

وی شیوه صحیح شستشوی دست ها را در 10 مرحله چنین توضیح داد: خیس و صابونی کردن دست ها، شستن کف دست ها با هم، شستن بین انگشتان از پشت دست، شستن بین انگشتان از کف دست، گره کردن نوک انگشتان در هم و شستشوی آنها، شستن دقیق و جداگانه انگشتان شصت، شستن خطوط کف دست با نوک انگشتان، شستن دور مچ هر دو دست، خشک کردن دست ها با دستمال، بستن شیر آب با همان دستمال و انداختن دستمال در سطل آشغال.

به گزارش وب‌دا فیلم ها و تصاویر مربوط به این توصیه ها را می توانید در سایت دفتر آموزش و ارتقای سلامت به نشانی: iec.behdasht.gov.ir ملاحظه کنید.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.