یک هزار پروژه بهداشتی و درمانی در کشور آماده افتتاح است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی روز چهارشنبه در جلسه افتتاح طرح های بهداشت و درمان در آذربایجان شرقی با دستور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس افزود: از این به بعد هر هفته ۵۰ پروژه بزرگ و کوچک در سراسر کشور آماده افتتاح و ۶۶ بیمارستان بسیار بزرگ آماده بهره برداری می شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: در طول تاریخ کهن آذربایجان ۳ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستان قبل از دولت تدبیر و امید احداث شده بود که تا پایان این دولت ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستان به تخت های بیمارستانی اضافه می شود و تعداد تخت ها از ۶ هزار تخت فراتر می رود.

وی با اشاره به طرح اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز افزود: این اورژانس با ۱۱ هزار متر مربع زیربنا احداث شده و شامل بخش های داخلی، اطفال، جراحی، مرکز تحقیقات، کلینیک ویژه و غربالگر سرطان است.

نمکی گفت: امروز ۲۰ مرکز جامع سلامت در ۱۱ شهرستان با صرف ۴۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است و اولین بیمارستان دندانپزشکی با ۳ اتاق عمل و اورژانس شبانه روزی با ۱۵ میلیارد تومان هزینه راه اندازی می شود که اولین بیمارستان تخصصی دندانپزشکی کشور محسوب می شود، سالن و باشگاه کارکنان با ۳.۵ میلیارد تومان هزینه و ۲۰ آمبولانس جدید و آماده با دستور رئیس جمهوری برای خدمت به مردم به مناطق گسل می شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: برای اجرای این پروژه ها در مجموع ۱۷۵ میلیارد تومان هزینه شده است و تا پایان سال تعدادی زیادی پروژه جدید به بهره برداری خواهد رسید.

حسن روحانی رئیس جمهوری نیز در این ارتباط ویدئویی از محل استانداری آذربایجان شرقی گفت: افتخار دولت گام برداشتن در جهت تامین امکانات بهداشتی و درمانی است تا از رنج و بیماری آنان کاسته شود، در آذربایجان شرقی تا ابتدای دولت ۳ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستان احداث شده بود که تا پایان دولت  ۲ هزار و ۵۰۰ تخت نیز به آن اضافه می شود و این کار به معنای حرکت خوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تلاش بخش خصوصی است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری امروز پس از حضور در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی و افتتاح خط آهن میانه - بستان آباد در نشست شورای اداری استان شرکت کرد، امروز ۱۲۰ طرح استان آذربایجان در بخش های مختلف عمرانی، نیرو، صنعتی ، کشاورزی و بهداشتی با دستور دکتر روحانی در نشست شورای اداری و از طریق ارتباط ویدئویی افتتاح و کلنگ زنی می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.