هوای تهران برای تمام گروه ها ناسالم است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس شاهسونی درباره وضعیت آلودگی هوا در پایتخت افزود: با توجه به عدد ۱۵۱ میانگین شاخص کیفی هوای تهران، به نوعی هوای تهران برای تمام گروه ها ناسالم است و این عدد شاخص طی روزهای گذشته بالاترین عدد شاخص بوده است. شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در ۱۱ ایستگاه شهر تهران به بالاتر از ۱۵۰ رسیده و ایستگاه دانشگاه شریف با عدد ۱۷۷ بالاترین شاخص را در سطح شهر تهران دارد. طی سال جاری ۴۳ روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بوده که در مقایسه با سال گذشته تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس افزایش یافته است.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: کسانی که به بیماری‌های قلبی و ریوی مبتلا هستند و کودکان و سالمندان، زنان باردار و همچنین کسانی که بیماری های زمینه ای دارند از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را تا حد امکان کاهش بدهند. با توجه به تعطیلات آخر هفته مردم فعالیت های ورزشی را تا حد امکان کاهش بدهند یا در فضای بسته ورزش کنند.

به گزارش ایرنا وی در پایان توصیه کرد: کودکان را در این روزها به بوستان ها نبرید.  شاخص کیفی هوا برای این گروه ناسالم است و افرادی که مجبورند در خارج از منزل فعالیت کنند از ماسک های مخصوص P۲ یا N۹۵ استفاده کنند، شهرداری تهران باید در جهت اصلاح طرح کاهش آلودگی هوا اقدام عاجل کند، همچنین سایر ارگان ها نیز به وظایف خود در قالب قانون هوای پاک اقدام کنند تا کیفیت هوا در کلانشهرها و به خصوص تهران بهبود یابد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.