طبق آمار تعداد مبتلایان به جذب آلاینده‌ها در کشور افزایش پیدا کرده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمداسماعیل مطلق اظهار کرد: هر سال در فصل پاییز و سرما و همزمان با وارونگی هوا، غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش می‌یابد؛ طبق آمار تعداد مبتلایان به جذب آلاینده‌ها در کشور افزایش پیدا کرده است.

مشاور معاون بهداشت در کاهش خطر و بلایا ادامه داد: آلودگی هوا بیشتر از استعمال دخانیات، ایدز، دیابت و تصادفات رانندگی قربانی می‌گیرد و تحقیقات جدید نشان می‌دهد. سوخت ناقص آلاینده‌های متحرک یا به عبارتی خودرو‌ها، متهم اصلی این آلودگی‌ها هستند. آلودگی هوا بر روی سیستم اعصاب مرکزی افراد تاثیر منفی گذاشته و آثار زیانباری را برای افراد در بر دارد.

وی افزود: پوشاندن دهان با ماسک‌های فیلتردار می‌تواند در کاهش بروز بیماری های ناشی از آلودگی تاثیرگذار باشد. در واقع دغدغه اصلی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش و پزشکی این است که افراد در معرض آلودگی قرار نگیرند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مطلق در پایان گفت: بهترین راه برای محافظت از بدن در برابر آلودگی هوا خودمراقبتی‌ است. یکی از ساده ترین راه ها برای مبارزه با عوارض جانبی آلودگی هوا، نوشیدن شیر و مایعات گرم است، بهتر است افراد در زمان آلودگی هوا از منزل خارج نشوند و از تردد غیرضروری و ورزش در فضای باز جدا خودداری کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.