پایه اصلی کنترل این سویه از آنفلوانزا، شست‌وشوی دست‌هاست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین عرفانی به تشریح وضعیت بیماری آنفلوانزا در کشور پرداخت و افزود: تب بالای ۳۸ درجه به همراه سرفه، سر درد و بدن درد شدید، از علائم ابتلا به آنفلوانزا است، تشخیص دقیق آنفلوانزا فقط با آزمایش ترشحات گلو امکان پذیر است، هیچ متخصصی نمی تواند سرماخوردگی و آنفلوانزای خفیف را تشخیص دهد و باید از طریق آزمایش ترشحات گلو صورت بگیرد.

وی افزود: بر اساس برنامه مراقبت سازمان جهانی بهداشت، نیازی نیست که همه موارد آنفلوانزا تشخیص داده شود و از طریق "پایگاه دیده ور" نمونه هایی مورد آزمایش قرار می گیرد، ویروس آنفلوانزا شدیدا مسری است، پایه اصلی کنترل این بیماری، شستشوی دست ها است. گفته می شود که حداقل ظرف ۳۰ دقیقه این ویروس از طریق دست های آلوده می تواند به فرد دیگری منتقل شود.

به گزارش مهر رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پایان گفت: آنفلوانزا در تمام طول سال اتفاق می افتد، اما در فصول سرد سال شرایط انتقال ویروس بیشتر فراهم می شود که با رعایت بهداشت فردی و عمومی، می توان از انتقال این بیماری جلوگیری کرد، اگر ما رفتارهای تنفسی خودمان را در جامعه کنترل کنیم، شیوع آنفلوانزا در کشور اتفاق نمی افتد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.