طرح هر خانه یک پایگاه سلامت از ابتدای سال آینده در کل کشور اجرایی خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد اسلامی درباره طرح جزئیات هر خانه یک پایگاه سلامت اظهار کرد: معیار‌ها برای انتخاب سفیر خانواده متفاوت است، اما یک خانم باید علاوه بر مادر خانواده بودن، حداقل ۸ کلاس درسی تحصیلات داشته باشد.

وی افزود: اکنون مرحله آزمایشی این طرح در حال اجراست؛ پیشگیری، درمان و توانبخشی در حال حاضر در ۲۰ سرفصل مدنظر قرار گرفته است، برای مثال طرح کاهش مصرف نمک، شکر و روغن در خانواده‌ها، زخم پای دیابتی‌ها، سقوط سالمندان به دلیل کاهش توانمندی‌ها، افسردگی‌ها و ... به سفیران خانواده‌ها آموزش داده می‌شوند.

رئیس گروه مدیریت برنامه‌های سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: این نوع آموزش‌ها توسط یک سرگروه در سطح شهرستان‌ها انجام می‌شود، این گروه می‌تواند شامل ترکیبی از مراقبت و سلامت، بهورز و کارشناسانی که در سطح بهداشت شهرستان‌ها کار می‌کنند، باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان اسلامی در پایان درباره اجرای این طرح در کل کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اوایل اسفند مرحله آزمایشی را بگذرانیم، یعنی حدود ۳ ماه برای مرحله آزمایشی زمان تعیین شده و در نیمه دوم اسفند گزارش نهایی این مرحله به پایان می‌رسد. این طرح از ابتدای سال آینده در کل کشور اجرایی خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.