کمبودی در زمینه واکسن آنفلوانزا وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمود نبوی در رابطه با موج شدید آنفلوانزا با توجه به اطلاع قبلی گفت: میزان ابتلا به این بیماری طی سالهای اخیر افزایش یافته است به دلیل اینکه تعداد افراد حساس هم رو به افزایش بوده است.کمبودی در زمینه واکسن آنفلوانزا وجود ندارد.

معاون مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت ادامه داد: واکسن‌های جدیدی هر ساله در داروخانه‌ها ارائه می‌شود، ما به ترتیب در سال ۸۸ تا ۹۳ آنفولانزای فصلی داشتیم و این بیماری سالانه بین ۵ تا ۱۵ درصد مردم را درگیر می‌کند، اما کمبودی در زمینه  واکسن آنفلوانزا وجود ندارد.

وی به دیگر علت‌ کمبود واکسن آنفولانزا اشاره کرد و افزود: به دلیل تقضای بیش از حد واکسن این مشکل به وجود آمده بود که اکنون برطرف شده است، نیازى به تزریق این واکسن برای همه اقشار وجود ندارد و فقط اشخاصی که ضرورت دارند باید از واکسن استفاده کنند.

نبوی کوتاهی وزارت بهداشت در زمینه اطلاع رسانى و غافلگیرى وزارت بهداشت را در مقابل موج آنفولانزا تکذیب و گفت: وزارت بهداشت در زمینه اطلاع‌رسانی به موقع و خوب عمل کرد و آمار بالاى فوتى‌ها را هم به دلیل شدت آنفولانزاى امسال است، برای پیشگیری از آنفولانزا به پزشک مراجعه و چکاب شوند اگر عوارضی مثل برونشیت و سینوزیت تشخیص داده شد و بعد از چند روز بهبود نیافت دوباره به پزشک مراجعه کنند تا مشکل حاد نشود.

به گزارش فارس معاون مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در پایان توصیه کرد: بیماران در چند روز اول حتما استراحت کرده و علائم اولیه را رعایت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.