ساخت تصویرگر پزشکی هسته‌ای در کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی که در زمینه طراحی، تولید، نصب و نگهداری سیستم‌های تصویرگر پزشکی هسته‌ای فعالیت می‌کند موفق به تولید سیستم تصویربرداری اسپکت حیوانی، سیستم تصویربرداری اسپکت قلبی (RoboSPECT)، سیستم تصویربرداری اسپکت قلبی  (ProSPECT)، سیستم دوربین گاما دستی، گاما پروب، تست تنفسی اوره و سیستم تصویربرداری پت حیوانی شد.

این سیستم تصویربرداری که با نام تجاری ProSPECT شناخته می‌شود یک سیستم تصویربرداری پزشکی هسته‌ای‌ است که برای تصویربرداری توموگرافیک از قلب، مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند رادیوداروهای تزریق شده به بدن را آشکارسازی و موقعیت‌یابی کند.

بخش‌های مهم این سیستم طراحی شده شامل هدهای آشکارسازی، گانتری، تخت، ترولی و کنسول پردازش و آنالیز تصاویر است و می‌تواند برای بیمارانی که دارای فوبیای مکان‌های تنگ و تاریک هستند استفاده شود چرا که سر بیمار حین فرآیند تصویربرداری بیرون از دالان گانتری قرار می‌گیرد همچنین تخت افقی دستگاه امکان تصویربرداری در دو مد Supine/Prone را فراهم می‌کند.

به دلایل تحریم، مشابه خارجی این دستگاه به کشور وارد نمی‌شود و این دستگاه می‌تواند جایگزین نمونه‌های خارجی شود البته تنها کشورهای آمریکا، آلمان و هلند قادر به تولید این دستگاه‌ها هستند و قیمت نمونه داخلی، نصف قیمت خارجی‌ها تمام می‌شود.

به گزارش تسنیم پزشکی هسته‌ای شاخه‌ای از تصویربرداری پزشکی، فیزیک پزشکی و پرتونگاری مولکولی است که از خواص هسته‌ایِ مواد "مثل رادیوایزوتوپ‌ها" برای تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.