میانگین شاخص کیفی هوای تهران به ۱۶۳ رسیده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس شاهسونی با بیان اینکه میانگین شاخص کیفی هوای تهران به ۱۶۳ رسیده است، اظهار کرد: شاخص کیفیت هوا در ۱۱ ایستگاه شهر تهران به بالاتر از ۱۵۰ رسیده است. ایستگاه پیروزی با ۱۸۰، دانشگاه شریف با عدد ۱۷۹، تربیت مدرس با ۱۷۸ و شادآباد با ۱۷۷ بالاترین شاخص را در سطح شهر تهران دارند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: امسال ۴۶ روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲ روز هوا ناسالم برای همه، ۱۸۴ روز سالم و ۲۵ روز تنها پاک بوده است که در مقایسه با سال گذشته تعداد روز‌های ناسالم برای گروه‌های حساس افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: کسانی که به بیماری‌های قلبی و ریوی مبتلا هستند و کودکان و سالمندان، زنان باردار و همچنین کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را تا حد امکان کاهش بدهند، مردم فعالیت‌های ورزشی را تا حد امکان کاهش بدهند و یا در فضای بسته ورزش کنند؛ افرادی که مجبورند در خارج از منزل فعالیت کنند از ماسک‌های مخصوص P۲ یا N۹۵ استفاده کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شاهسونی در پایان با اشاره به علائم هشدار دهنده که در شرایط آلودگی هوا فرد باید با مشاهده آن‌ها به پزشک یا اورژانس مراجعه کند اظهار کرد: افرادی کف سرفه‌های ممتد، سوزش چشم، قفسه سینه و سرگیجه دارند نیز باید از فعالیت در محیط بیرون اجتناب و در صورت تشدید به پزشک مراجعه کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.