در روسیه هر مادری که فرزند به دنیا بیاورد، ۱۰ هزار دلار از دولت می‌گیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد اسماعیل اکبری در این نشست گفت: مطالعات بسیار خوبی در حوزه جمعیت انجام شده که اطلاعات آن به زودی منتشر می شود. در این مطالعات مشخص شده که فرانسه، ۵.۱ درصد از GDP خود را برای موضوع فرزندآوری بیشتر از ۴ فرزند اختصاص داده اند و در ژاپن، وزارت فرزندآوری، ایجاد شده است و در روسیه نیز پوتین اعلام کرده که جمعیت این کشور را از پوچی یا سالمندی نجات می دهد.

مشاور عالی وزیر بهداشت ادامه داد: در روسیه اقدامات بسیار خوبی در حوزه جمعیت در حال انجام است به گونه ای که هر مادری که فرزندی به دنیا می آورد، دولت روسیه به او ۱۰ هزار دلار برای سرمایه گذاری اختصاص می دهد و این سرمایه گذاری، کفایت زندگی یک خانواده را می دهد و سود آن معادل، زندگی کردن یک خانواده در ماه است.

وی افزود: در کشورهای اروپای شرقی، به هر مادری که ۴ فرزند داشته باشد، یک منزل حدودا ۸۰ متری از سوی دولت آن کشورها اهدا می شود و در کانادا خانواده های دارای ۳ فرزند، از پرداخت عوارض دولت معاف می شوند و اگر ۴ فرزند داشته باشند، از دولت حقوق می گیرند و در منزل می مانند، وزارت بهداشت متولی تمام ابعاد جمعیت نیست، وزارت بهداشت متولی سلامت جامعه و جمعیت ایران است و خوشبختانه در زمینه سیاست های جمعیتی، وزارت بهداشت عملکرد بسیار خوبی داشته است.

به گزارش مهر اکبری در پایان گفت: با صاحب نظران حوزه های مختلف در خصوص سیاست های کلی افزایش جمعیت، نشست های زیادی داشته ایم. موضوع جمعیت، ابعاد بسیار زیادی از جمله سیاسی، اجتماعی، ملی، اقتصادی، امنیتی و سلامت دارد. توجه به مسئله افزایش جمعیت در شرایط کنونی، بسیار مهم و ضروری است به عنوان نمونه میزان باروری کلی در یکی از استان های شمالی کشور از ۱.۳۷ به ۱.۲۶ کاهش یافته که بسیار خطرناک است چون با این روند، تا کمتر از ۲۷ سال آینده، چنین قومیتی وجود نخواهد داشت، در جمعیت شناسی مباحثی مانند میزان باروری کلی، فرزندآوری، مرگ و میر، امید زندگی، مهاجرت، سقط جنین و اصلاح ساختار جمعیت بسیار مهم است که برخی از آنها مستقیما مربوط به اقدامات و وظایف وزارت بهداشت است.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.