کمبود واکسن آنفلوانزا؛ حقیقت ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در چند هفته اخیر شاهد موج شدید شیوع آنفلوانزا در اروپا و آسیا هستیم. بیماری که طبق گفته مسئولان وزارت بهداشت تا کنون جان ۵۶ نفر از هموطنانمان را گرفته است. حال در بحبوحه افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری، در حالی اخباری مبنی بر کمبود داروی اسلتامیویر در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که گویا بر اساس دستور العمل ابلاغی وزارت بهداشت این دارو در تمام داروخانه های کشور توزیع نشده است.

غلامحسین مهر علیان مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در حال حاضر تقاضا برای تهیه داروی اسلتامیویر به دلیل تجویز اصلی برخی پزشکان افزایش پیدا کرده است و این دارو بر اساس پروتکل معاونت بهداشت در داروخانه‌های دانشگاهی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی توزیع می‌شود، بر اساس پروتکل معاونت بهداشت این دارو در داروخانه‌های خصوصی توزیع نشده و مردم برای تهیه آن به این مراکز مراجعه نکنند.

وی افزود: قرص اسلتامیویر طی روز‌های آینده در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد و تا آخر هفته آینده نیز تعداد ۵۰۰ هزار عدد از این قرص در دانشگاه‌های مختلف توزیع می‌شود تا بیماران بدون هیچ مشکلی بتوانند از داروخانه‌های منتخب واقع در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی آن را تهیه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مهرعلیان در پایان در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کمبود واکسن آنفلوانزا در سراسر کشور گفت: در حال حاضر با توجه به موج شیوع آنفلوانزا هیچ مشکلی در زمینه واکسن آنفلوانزا در کشور نداریم و متقاضیان این واکسن موفق به دریافت و تزریق آن شده‌اند، واکسن آنفلوانزا به مقدار کافی در سراسر کشور توزیع شده و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.