بازداشت پیوندی سرنخ کشف تخلفات دیگر در سازمان هلال‌احمر
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، موضوع تخلفات علی اصغر پیوندی در زمان ریاستش بر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، چندی قبل به عنوان خبری داغ منتشر شد، بروز تخلفاتی که نتیجه آن بازداشت وی توسط سازمان بازرسی کشور آن هم به دلیل اختلاس مالی 1.5 میلیارد تومانی در دوران مسئولیت پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود اما مدتی پس از بازداشت با قرار وثیقه  3 میلیاردی آزاد شد، همین موضوع و برخی مسائل مطرح شده مربوط به مدیریت وی در هلال احمر، موج اعتراضات نسبت به عملکرد وی  را  بالا برد و موضوع بروز تخلفات احتمالی در هلال احمر نیز مطرح شد

عای اصغر پیوندی رئیس مستعفی هلال احمر فارغ‌التحصیل  سال 68  پزشکی پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و در سال 72 از دانشگاه علوم پزشکی شیراز دکتری تخصصی گوش و حلق و بینی خود را دریافت کرد، سرپرست مرکز تحقیقات و تشخیص میکروسکوپی - سازمان پزشکی قانونی کشور از سال 1383 تا سال 1387، عضو شورای‌عالی و هیأت عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی و ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سوابق کاری وی است.

وی در 23 شهریورماه 92 با حکم قاضی زاده هاشمی وزیر وقت بهداشت دولت یازدهم به ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی منصوب شد و تا شهریور سال 96  ریاست این دانشگاه را برعهده داشت.مسئولیتی که در دوران آن تخلفات مالی و اختلاس1.5 میلیارد تومانی وی بروز کرده و حالا دامن آن را گرفته است، در مرداد 96، به عنوان رئیس سازمان نظام پزشکی تهران و عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی انتخاب شد اما در 23 آبانماه سال جاری با شدت گرفتن اعتراضات نسبت به عملکرد خود، در جلسه سازمان نظام پزشکی استان تهران از سمت ریاست این سازمان استعفا کرد.

پیوندی یازدهم مهرماه 96 با حکم حسن روحانی، رئیس جمهور، رسماً به مدت چهار سال به عنوان  رئیس جمعیت هلال احمر جایگزین امیر محسن ضیائی شد. وی  یازدهمین رئیس جمعیت هلال احمر  پس از انقلاب اسلامی بود.

در مدت ریاست دوسال و چند ماهه وی در هلال احمر نیز انتقادات زیادی نسبت به عملکرد وی وجود داشت؛ از جمله عدم مدیریت صحیح در زمان وقوع حوادثی همچون زلزله کرمانشاه و سیل‌های اخیر ابتدایی سال جاری و پوشش نامناسب امدادی در چنین حوادثی و نیز بروز تخلفات مالی در برخی سازمان‌های تابعه هلال احمر همچون سازمان تدارکات پزشکی که منجر به دستگیری علی فرجی رئیس این سازمان شد تا تخلفات مالی در برخی مراکز درمانی این جمعیت از جمله بیمارستان هلال احمر در دبی و... از جمله مسائل مطرح شده در دوران مدیریت وی در رأس اصلی ترین سازمان امدادی کشور بوده است؛ به شکلی که اعتراضات شورای عالی هلال احمر و نمایندگی ولی فقیه در این جمعیت را نیز به دنبال داشت.

همچنین علی نوبخت، نماینده رئیس جمهور در شورای عالی هلال احمر نیز چندی پیش با انتشار پیامی از تلاش‌های نهادهای نظارتی در شناسایی و دستگیری سرشاخه‌های فساد و نفوذی در هلال و تحویل آنها به مقامات قضایی تشکر کرده بود.

در اثر سوءمدیریت و افزایش موج اعتراض نسبت به عملکرد وی، بسیاری از شخصیت‌های حقوقی و و حقیقی و همچنین شورای عالی هلال احمر با انتقاد از بی کفایتی پیوندی در رأس هلال احمر از رئیس جمهور خواستند تا پیوندی را برکنار کند؛ به شکلی که اعتراضات باعث شد جلسات شورای عالی هلال احمر نیز مدتی تشکیل نشود و برخی از اعضای این شورا نیز از تخلفات فراوان پیوندی در هلال احمر خبردهند.

اما در این میان سکوت  ئیس جمهور و ابهامات در این خصوص، برای همگان سؤال بر انگیز بود تا اینکه سرانجام علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر دو روز گذشته طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور از سمت خود استعفا کرد و دلیل استعفای خود را مشکلات شخصی عنوان کرد!

بر اساس قانون سازمان بازرسی کشور نظارت مستمر بر همه وزارتخانه ها، ادارات، نیروهای نظامی و انتظامی ، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها، مؤسسات وابسته به آنها، دفاتر اسناد رسمی، مؤسسات عام المنفعه، نهادهای انقلابی را بر عهده دارد؛ به عبارتی می‌توان گفت در مجموع سازمان بازرسی کل کشور وظیفه نظارت مستمر، فوق العاده و موردی از حس اجرای قوانین از دستگاه‌های دولتی را دارد.

در همین راستا این نهاد نظارتی بنا بر وظیفه ذاتی خود موضوع تخلفات مالی پیوندی در دوران ریاستش  در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را پیگیری و در نهایت امروز خبر بازداشت وی در خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.بازداشتی که می‌توان آن را سرنخ کشف تخلفات دیگر وی در هلال احمر عنوان کرد تا پرده از این تخلفات بردارد.

به گزارش فارس، حالا پس از بازداشت علی اصغر پیوندی توسط سازمان بازرسی کشور، می‌توان این امید را داشت که پرونده تخلفات متعدد احتمالی وی نیز در دستگاه قضایی باز شود و به تخلفات این مدیر پرحاشیه بزرگترین دستگاه امدادی کشور که باید همواره به عنوان حامی آسیب دیدگان و زخم خوردگان حوادث طبیعی انجام وظیفه کند و شفاف ترین عملکرد را داشته باشد، رسیدگی شود و اعتبار و وجه از دست رفته هلال احمر را احیا شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.