جراحی فک و صورت یکی از مهم‌ترین گروه‌ها برای پیشگیری از بروز سرطان دهان است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رهسپار عصر امروز در نشست خبری که در دفتر مرکزی انجمن برگزار شد اظهار کرد: امروزه عفونت دندان احتمال دارد به چشم آسیب وارد کند و مشکلات گوارشی در افراد بروز پیدا کند. امروزه بسیاری از افراد به دنبال زیبایی صورت هستند که باید بگویم سلامتی ناحیه فک و صورت نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس انجمن جراحی دهان، فک و صورت ادامه داد: دندان‌پزشکی و به خصوص رشته جراحی فک و صورت یکی از مهم‌ترین گروه‌ها برای پیشگیری از بروز سرطان دهان است و این بیماری بدون درد بوده و دندان پزشکان با نمونه‌برداری می‌توانند از بروز بیماری‌های مختلف مانند سرطان دهان در افراد پیشگیری کنند، من معتقدم که ناحیه صورت فقط زیبایی نیست بلکه باید درمان بیماران به خوبی انجام شود.

وی افزود: سالیانه ۳۰ هزار نفر به دلیل تصادفات فوت می‌کنند و۳ تا ۴برابر به دلیل سوانح ترافیکی دچار معلولیت می‌شوند. متأسفانه باید بگویم که تصادفات باعث خورد شدن استخوان‌ها شده و در حدود ۸۰ درصد از بیماران به دلیل خرد شدن استخوان‌ها و سوانح ترومایی به جراحان ناحیه فک و صورت مراجعه می‌کنند.

رهسپار گفت: یکی از وظایف سازمان نظام پزشکی به عنوان NGO این است که از بروز برخی مسائل با آموزش های خوب پیشگیری کند، امروزه برخی از جراحی‌های ارزان قیمت به ضرر بیمار تمام می‌شود و همه جامعه پزشکی ذیربط باید برای بهبود درمان بیماران همکاری و تعامل بیشتری داشته باشد.

در ادامه مراسم امیر کبیری دبیر انجمن جراحی ناحیه فک و صورت گفت: انجمن فک و صورت یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌ها است که از سال ۱۳۳۵ در ایران فعالیت می‌کند و متناسب با دنیا به پیشرفت‌های خوبی در زمینه جراحی ناحیه فک و صورت رسیده است، رشته جراحی فک و صورت نقطه عطف پزشکی و دندان‌پزشکی محسوب می‌شود و امروزه با شرایط جدیدی روبرو هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: در گذشته وزارت بهداشت پزشک محور بوده اما امروزه با سرکار آمدن وزیر غیر پزشک به همه حوزه و مشکلات رسیدگی می‌شود، رشته جراحی فک و صورت بیش از ۸۰ سال در این کشور فعالیت می‌کند، کسانی که می‌خواهند وارد مقوله درمان شوند باید آموزش‌های لازم را در حوزه دندان‌پزشکی دیده باشند، تعرفه دستمزد پزشکان متناسب با تورم نیست و علی‌رغم نوسانات قیمت‌ها به نوعی دستمزد پزشکان افزایش محسوسی نداشته است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.