امسال به جای ۸۰ دانشجوی پزشکی ۱۸۰ دانشجو جذب شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور دانشجویان و جلسه پرسش و پاسخ آن‌ها از رئیس دانشگاه برگزار شد.

جلیل کوهپایه زاده در خصوص مافیای رادیولوژی در بیمارستان‌ها که اجازه کار به دانشجویان در بیمارستان‌های آموزشی را نمی‌دهند گفت: بیرون سپاری‌ها مشکلاتی ایجاد کرده که یکی از آن‌ها این است که بخش خصوصی اجازه کار به دانشجو را نمی‌دهد. اما به دنبال آن هستیم که آموزش در کنار ارائه خدمت باشد و قرارداد‌های دانشگاه از این پس به این شکل خواهد بود. کاری می‌کنیم تا این گرو‌ه‌ها برای دانشجویان و آموزش دانشگاه مشکلی به وجود نیاورند و به زودی برخی مشکلات برای آموزش بالینی دانشجویان حل خواهد شد.

وی درباره موضوعاتی مانند سهیمه‌های پزشکی و پذیرش مازاد ظرفیت در علوم پزشکی ایران افزود: به طور متوسط پذیرش دانشجویان در همه سال‌ها مازاد ظرفیت دانشگاهی بوده و امسال به جای ۸۰ دانشجوی پزشکی ۱۸۰ دانشجو جذب شده است. هر سال در این زمینه بیانیه می‌نویسیم و با نمایندگان کمیسیون بهداشت دیدار می‌کنیم به عنوان مثال سه هفته پیش جلسه‌ای در مجلس در همین رابطه داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: ما ۱۱ بیمارستان آموزشی و ۶ بیمارستان غیرآموزشی داریم که در تلاش هستیم این ۶ بیمارستان‌ها را هم آموزشی کنیم. حامی دانشجوی تلاشگر هستیم، تمام معدل‌های دانشجویان مهمان و سهمیه‌ای بررسی و در صورت پایین بودن معدل برخورد می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کوهپایه‌زاده در پایان در خصوص کمک هزینه دستیاری و دکتری علوم پزشکی گفت: کمک هزینه دکتری و دستیاری را ما پذیرفته ایم پرداخت کنیم و خوشبختانه این کمک هزینه تاکید معاونت آموزشی بوده است. ۲۵ درصد کمک هزینه را به دانشجویان دکتری و دستیاری طبق آیین نامه خواهیم داد، شرط دفاع از پایان نامه نیز صد درصد باید پیگیری شود و با کمک معاونت پژوهشی و آموزشی و شورای صنفی ایین نامه‌ای جدید تدوین شود.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.