منابع حاصل از اجرای پرونده الکترونیک سلامت بیش از افزایش مالیات بر سیگار است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد همتی در واکنش به صحبت‌های معاون وزیر بهداشت مبنی بر اینکه اگر مالیات بر سیگار 10 درصد افزایش پیدا می‌کرد دیگر نیازی به افزایش قیمت بنزین نبود، گفت: مالیات بر سیگار هرساله بر اساس بودجه سنواتی 5 درصد افزایش پیدا می‌کند، از طرفی مالیات بر سیگار‌های داخلی در سال 98 بیش از 5 درصد و برای سیگارهای وارداتی بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: مالیات بر سیگار هر سال افزایش پیدا می‌کند، نباید تمامی مشکلات کشور را به بحث افزایش مالیات بر سیگار گره بزنیم، چرا که در بودجه سنواتی هر سال افزایش مالیاتی وجود داشته است.

وی با انتقاد از صحبت‌های معاون وزیر بهداشت مبنی بر اینکه مافیای سیگار اجازه افزایش مالیات را نداده است افزود: بهتر است قبل از بیان چنین موضوعاتی ابتدا بررسی می‌کردند که آیا مالیات بر سیگار در سال اخیر افزایش داشته است، یا خیر؟ از طرفی محل‌های متعددی برای بدست آوردن درآمد پایدار در کشور وجود دارد که ابتدا باید به آنها پرداخته شود. 
 
همتی گفت: اجرای کامل نظام ارجاع، پرونده الکترونیک سلامت، راهنمای بالینی و پزشک خانواده درآمد بسیار زیادی را برای کشور به همراه دارد، تنها با اجرای پرونده الکترونیک سلامت، صرفه جویی بزرگی انجام می شود و هزینه‌های زیادی از دوش بیمه‌ها برداشته می‌شود. بنابراین برای رسیدن به منابع پایدار بودجه‌ای و کمک به اقتصاد کشور باید موارد زیادی را مد نظر قرار بدهیم که سیگار تنها یکی از آن‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: افزایش غیرمتعارف عوارض و مالیات بر سیگار تولید داخل تنها موجب تضعیف صنعت دخانیات و تقویت قاچاق این محصول به داخل می‌شود، افراط و تفریط در تصمیم‌گیری‌ها  نتیجه معکوسی را به همراه دارد از این رو، افزایش مالیات بر سیگار در بودجه سالیانه به صورت کارشناسی و علمی وجود دارد و باید بر اساس همان اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان اضافه کرد: فرار مالیاتی 40 هزار میلیاردی و 15 هزار میلیارد قاچاق کالای اساسی تنها بخشی از مواردی است که با اجرای دولت الکترونیک کنترل می‎شود و درآمدی به مراتب بیشتر از افزایش مالیات بر سیگار برای کشور به همراه دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.