واردات واکسن آنفلوانزا نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کیانوش جهانپور درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا در سال جاری افزود: این واکسن در سال جاری دو هفته زودتر از سال قبل وارد بازار شد. سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۴۰۰ هزار واکسن وارد شد که ۴۰۰ هزار عدد آن امحا شد. در سال جاری یک میلیون و ۸۶۰ هزار واکسن آنفلوآنزا وارد شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: البته هیچ وقت قرار نیست همه افراد یک جامعه واکسن آنفلوآنزا تلقیح کنند و تزریق این واکسن فقط برای افراد پرخطر که در معرض ابتلا به این بیماری هستند، توصیه می شود، کل تولید واکسن آنفلوآنز در جهان به اندازه کل جمعیت ایران نیست و از طرفی برخی افراد تلاش می کنند ته مانده واکسن های وارد شده را با ایجاد تقاضای القایی به مردم بفروشند.

به گزارش ایرنا وی در پایان افزود: آنفلوآنزا هر ساله قربانی می گیرد و نکته دیگر اینکه مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا در طول سال خیلی بیشتر از اپیدمی ایجاد شده در بازه زمانی فعلی است، سال ۹۴ بیش از ۲۴۸ نفر در اثر آنفلوآنزا در ایران فوت کردند و در سال های ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ هم این میزان کمتر شد و از طرفی واکسیناسیون هم کمتر بود، تنها در سال گذشته، بیش از ۴۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا دور ریخته شده در حالیکه تعداد کل واردات هم کمتر از امسال بوده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.