علت ورود فارغ‌التحصیلان داروسازی به حوزه تجهیزات پزشکی بحران بیکاری است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی در مورد بیکاری 3 هزار متخصص تجهیزات پزشکی در کشور، گفت: معضل بیکاری نه تنها در حوزه تجهیزات پزشکی بلکه در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی وجود دارد و نتوانستیم اشتغال مناسب را برای آنها در بخش دولتی و حتی خصوصی ایجاد کنیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: پرستاران، پزشکان عمومی و فارغ التحصیلان داروسازی با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند در این رابطه تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان داروسازی به دلیل نداشتن امتیاز داروخانه و ضعف قوانین مربوط به احداث آن، بیکار هستند.

وی در مورد ورود داروسازان به حوزه تجهیزات پزشکی افزود: وزارت بهداشت باید تصمیم‌گیری‌ در مورد حوزه‌های تخصصی را با هماهنگی با مسئولان و بخش‌های خصوصی مربوطه اتخاذ کند و اگر قرار است کاری را برون سپاری کند باید به فارغ‌التحصیلان همان رشته واگذار کند.

قربانی گفت: سازمان نظام پزشکی می‌تواند با ورودی جدی از ورود غیرمتخصصان به حوزه تجهیزات پزشکی جلوگیری کند زیرا این موضوع با سلامت و جان مردم در ارتباط است می‌طلبد وزارت بهداشت نظارت مناسب را در این رابطه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: تشکل‌های صنفی باید مشارکت و همکاری مناسب را داشته باشند و دغدغه‌های حوزه خود را پیگیری و مطالبه کنند البته می‌توانند این موضوع را به مجاری قانونی، مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان منعکس کنند.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.