مسئولان نسبت به عرضه انسولین‌های آنالوگ توجه بیشتری نشان دهند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فرزاد فرقان با اشاره به وضعیت وخیمی که عوارض ناشی از دیابت در بیماران مبتلا ایجاد می کند، بیان کرد: مسئولان نظام سلامت باید توجه ویژه ای به دیابت به عنوان یکی از مهم ترین بیماری های غیرواگیر در جامعه داشته باشند.

وی افزود: عوارض ناشی از دیابت مانند زخم پای دیابتی، عوارض کلیوی، چشمی و قلبی و بسیاری از عوارض جبرنان ناپذیر و غیر قابل برگشت، هزینه های سنگینی را به نظام سلامت وارد می کند، علیرغم نگرانی های جامعه پزشکی از گسترش روز افزون دیابت در کشور، کمبود شدید انسولین در داروخانه ها نیز به معضل دیگری تبدیل شده که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.  

عضو شورای عالی نظام پزشکی انسولین را یکی از موثرترین روش های درمان دیابت عنوان کرد و ادامه داد: در دیابت تیپ یک که کودکان و نوجوانان را مبتلا می کند ، تنها راه درمان استفاده از انسولین است که اکنون بسیاری از داروخانه های کشور با کمبود انسولین های آنالوگ مواجه هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی فرقان در پایان اضافه کرد: چنان چه کمبود انسولین در داروخانه ها مرتفع نشود ، عواقب جبران ناپذیری را برای سلامت افراد دیابتی به دنبال خواهد داشت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.