فارمکس ۲۰۲۰، فرصتی برای انتقال دانش فنی در حوزه دارو است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در این نشست فرامرز اختراعی با بیان اینکه فارمکس 2020، فرصتی برای انتقال دانش فنی در حوزه دارو است اظهار کرد: یکی از ابزارهای لازم جهت بسترسازی نقل و انتقالات دانش فنی به کشور، برگزاری نمایشگاه های تخصصی است. در همین راستا، دو گروه متفاوت در حوزه صاحبان دانش فنی در داخل کشور وجود دارد. یکی، نهادهای تحقیقاتی و دانشگاهی هستند، مانند شرکت‌های دانش‌بنیان که سال‌هاست روی تولید مواد شیمیایی و مواد دارویی کار می‌کنند و دوم، شرکت‌های تولیدکننده داخلی که بسیاری از آنها، تعداد اقلامی که در لیست دارویی‌شان وجود دارد، بیشتر از ظرفیت تولیدی‌شان است، به طوریکه اخیرا که با تدابیر خوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو، از بسیاری از واردات بی ‌مورد، به حد قابل توجهی جلوگیری شده است، ظرفیت شرکت‌های داروسازی و کارخانجات تولیدکننده مواد مؤثره و بسته ‌بندی عملا میان ۳۰ تا ۴۰ درصد در هر محصول افزایش پیدا کرده است.

رییس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی و بسته‌بندی دارویی و رییس دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی فارمکس خاورمیانه ۲۰۲۰ ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی داخلی و بین المللی می تواند در تحقق اهداف نامبرده مانند، صرفه جویی ارزی، انتقال دانش فنی، تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خودکفایی بسیار تاثیرگذار باشد.

وی افزود: مهم ترین هدف و تفاوت نمایشگاه فارمکس 2020 با سایر رویدادهای مشابه این حوزه، ملاقات رودرروی صاحبان دانش فنی تولید مواد موثره دارویی و مواد شیمیایی وابسته مانند مواد واسطه با مصرف کنندگان و آنهایی که تمایل به سرمایه گذاری دارند، است. نتیجه این نمایشگاه می تواند منجر به انعقاد قراردادهای متعدد نقل و انتقال دانش فنی شود.

اختراعی در پایان گفت: توانمندی‌های صنعت داروسازی کشور در حوزه‌های مواد موثره دارویی، تجهیزات داروسازی، سرمایه انسانی متخصص و دانش فنی تولید از یک سو و تحریم‌های ظالمانه دشمنان ایران از سوی دیگر، سبب شده که سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی کشور با هدف ارائه توانمندی‌های صنعت داروسازی در عرصه بین المللی و در جهت ایجاد اتحاد و همدلی بین افراد و با واگذاری تکنولوژی شرکت‌های داخلی و خارجی، دومین نمایشگاه فارمکس را برگزار کند.

به گزارش وب‌دا نمایشگاه بین‌المللی فارمکس خاورمیانه ۲۰۲۰، یک رویداد B۲B "بازاریابی کسب و کار به کسب و کار" است که با هدف توسعه صنعت داروسازی کشور و تکمیل زنجیره تأمین در حوزه‌های تخصصی صنایع داروسازی کشور قدم بر می ‌دارد. با توجه به رویکرد این نمایشگاه و در نظر گرفتن جلسات و نشست‌های رودررو میان فعالان صنعت دارویی شرکت‌های داخلی و خارجی، می‌توان این نمایشگاه را تخصصی‌ ترین رویداد دارویی خاورمیانه قلمداد کرد.
 
دراین نمایشگاه نشست‌هایی بین غرفه داران نمایشگاه، تامین کنندگان داخلی و خارجی مواد موثره، اینترمدیت‌ها، تجهیزات داروسازی، ملزومات و تجهیزات بسته بندی دارویی و همچنین، خدمات صنعتی با شرکت‌های سازنده دارو و ماده موثره برگزار خواهد شد. همچنین، در این نمایشگاه، مجموعا 208 شرکت حضور دارند که 58 شرکت خارجی هستند.

دومین دوره نمایشگاه بین‌‎المللی فارمکس خاورمیانه 2020 در تاریخ 6 الی 8 اسفند ماه 98 در هتل المپیک تهران، با هدف توسعه صنعت داروسازی کشور، برگزار می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.