هزینه سمعک تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، امیر ندرلو درباره پرداخت هزینه سمعک از طرف سازمان بیمه سلامت افزود: برخی خدمات مربوط به سمعک درکتاب ارزش نسبی ستاره داراست که از جمله این موارد می‌توان به مشاوره یا تجویز سمعک یا ارزیابی وکنترل دوره ای و فیتینگ تنظیم و قالب گیری سمعک اشاره کرد. اگر قرار باشد تغییراتی در این موارد صورت گیرد، باید از طریق دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت اتفاق بیفتد.

ريیس گروه تجهیزات پزشکی دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در سال ۱۳۹۳ با شروع طرح تحول نظام سلامت، سقف پرداختی سازمان بیمه سلامت برای سمعک از ۲۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و بر اساس آمارهای موجود به طور میانگین سالانه هزینه ۱۰ هزار دستگاه سمعک توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود. سازمان بیمه سلامت  از سال ۱۳۹۵ تا پایان شهریور سال ١٣٩٨ هزینه ۳۸ هزار دستگاه سمعک را پرواخت كرده كه از نظر ریالی حدود ۳۲۵ میلیارد ریال است.

وی افزود: بیمه شدگانی که با تشخیص پزشک معالج احتیاج به سمعک پیدا می کنند و آن را خریداری  كرده اند، می‌توانند با ارائه مدارک لازم به یکی از اداره کل‌های بیمه سلامت در سراسر کشور مراجعه کرده تا هزینه آن را دریافت کنند. این مدارک شامل اصل نسخه تجویز پزشک، تصویر گزارش ادیومتری، تایید پزشک معتمد یا مشاور و اصل فاکتور خرید از فروشندگان معتبر است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ندرلو در پایان گفت: چنانچه بیمه شدگانی سمعک را از مرکز شنوایی سنجی تهیه می‌کنند علاوه بر رسید پرداختی يا صورت حساب مربوط به سمعک، ارائه کپی فاکتور خرید "کلی یا جزیی" مرکز شنوایی سنجی که از شرکت‌های معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت  صورت گرفته است نیز الزامی می باشد، برای کودکان زیر ۷ سال به تشخیص پزشک معالج اگر هر دو گوش نیاز به سمعک داشته باشد، سازمان بيمه سلامت محدودیتی نگذاشته و هزینه سمعک هر دو گوش را پرداخت می‌کند و حتی نیاز به ۵ سال سابقه بیمه پردازی برای این گروه سنی نيست.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.