بودجه ۱۵ درصدی وزارت بهداشت جوابگوی بدهی‌های انباشته شده نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد نعیم امینی‌فرد در مورد افزایش 15 درصدی بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در لایحه 99، گفت: هر چند بودجه این وزراتخانه نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته اما با توجه به تورم بیش از 40 درصدی و بدهی‌های انباشته شده از سالیان گذشته، جوابگو نیست.

وی افزود: در بسیاری از موارد میزان برخورد وزارت بهداشت و ارگان‌های وابسته با نرخ تورم ممکن است بسیار بیشتر از 40 درصد باشد بنابراین بودجه پیش‌بینی شده برای وزارت بهداشت ناکافی و انقباضی است.افزایش بار بیماری‌های مزمن و اجرای راهنمای بالینی نیازهای جدیدی را در وزارت بهداشت ایجاد می‌کند که به طور قطع نیاز به افزایش بودجه بیشتری خواهیم داشت. 
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: البته بودجه وزارت بهداشت در بسیاری از موارد محقق نمی‌شود زیرا نزدیک به 60 درصد بودجه این وزراتخانه مربوط به درآمدهای اختصاصی است و مشخص نیست چند درصد آن تحقق پیدا کند بنابراین باید بودجه متناسب و متوازنی را برای حوزه بهداشت و درمان پیش‌بینی کرد.

امینی‌فرد گفت: مجلس در بودجه سال 98 پیش‌بینی کرد که یک درصد از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به بخش بهداشت و درمان کشور اختصاص یابد و باید این یک درصد بدون دخل و تصرف در چارچوب قانون به وزارت بهداشت اختصاص می یافت اما متاسفانه سازمان برنامه و بودجه در این موضوع دخل و تصرف کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: بر این اساس در بودجه سال 99 به دنبال این هستیم که حکم قانونی را پیش‌بینی کنیم که دولت امکان دخل و تصرف در یک درصد مالیات بر ارزش افزوده بخش سلامت و پولی که مردم برای سلامت خود به خزانه واریز می‌کنند را نداشته باشد و صرف امور دیگری غیر از سلامت نکند.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.